TORONTO – Premier Justin Trudeau, premier Ontario Doug Ford i kierownictwo Hondy mają dzisiaj ogłosić, że japoński producent samochodów buduje fabrykę akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Alliston w Ontario w ramach inwestycji wartej 15 miliardów dolarów.
Źródła wysokiego szczebla posiadające informacje na temat projektu powiedziały dziennikowi The Canadian Press, że Honda modernizuje również swój zakład montażowy w Alliston, aby móc produkować pojazdy w pełni elektryczne.
Projekt o wartości 15 miliardów dolarów obejmuje zakład modernizacji, pobliską fabrykę akumulatorów do pojazdów elektrycznych, a także dwa główne zakłady produkujące części do akumulatorów w innych częściach Ontario.
Prawdopodobnie nastąpią pewne inwestycje kapitałowe na co najmniej jednym szczeblu rządu, ale źródła podają, że transakcja nie obejmuje dotacji produkcyjnych, które wykorzystano w celu zwabienia dwóch innych producentów samochodów do budowy fabryk akumulatorów w Ontario zamiast w USA za pomocą zachęt w ramach programu Ustawa o ograniczaniu inflacji.
Zamiast tego w swoim najnowszym budżecie rząd federalny zaproponował 10-procentową ulgę podatkową na inwestycje w łańcuch dostaw pojazdów elektrycznych, o którą Honda może się ubiegać oprócz obecnej 30-procentowej ulgi podatkowej na inwestycje w produkcję czystych technologii.
Fabryka Hondy będzie trzecią fabryką akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Ontario, podążającą śladami Volkswagena w St. Thomas i fabryki LG Stellantis w Windsorze.
Umowa Hondy obejmuje także kluczowych dostawców części do akumulatorów – katod i separatorów – a lokalizacje tych zakładów zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.
Transakcja następuje po latach spotkań i dyskusji pomiędzy dyrektorem Hondy a rządem Ontario, które rozpoczęły się po ostatnim ważnym oświadczeniu rządu w fabryce Hondy w Alliston.
Dyrektorzy Trudeau, Forda i Hondy byli obecni w marcu 2022 r., kiedy producent samochodów ogłosił, że w fabryce będzie produkowane pojazdy hybrydowe, przy wsparciu władz obu szczebli w wysokości 131,6 mln dolarów.
Wywołało to rozmowy na temat potencjalnych większych inwestycji w pojazdy elektryczne, a negocjacje rozpoczęły się latem tego roku – podają źródła.
Ten raport The Canadian Press został po raz pierwszy opublikowany 25 kwietnia 2024 r.
jQuery(document).ready( function(){ window.fbAsyncInit = function() { FB.init({ appId : '117341078420651', // App ID channelUrl : 'https://static.ctvnews.ca/bellmedia/common/channel.html', // Channel File status : true, // check login status cookie : true, // enable cookies to allow the server to access the session xfbml : true // parse XFBML }); FB.Event.subscribe("edge.create", function (response) { Tracking.trackSocial('facebook_like_btn_click'); });
// BEGIN: Facebook clicks on unlike button FB.Event.subscribe("edge.remove", function (response) { Tracking.trackSocial('facebook_unlike_btn_click'); }); };
var plusoneOmnitureTrack = function () { $(function () { Tracking.trackSocial('google_plus_one_btn'); }) } var facebookCallback = null; requiresDependency('https://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1&appId=117341078420651', facebookCallback, 'facebook-jssdk'); });
jQuery(document).ready( function(){ window.fbAsyncInit = function() { FB.init({ appId : '117341078420651', // App ID channelUrl : 'https://static.ctvnews.ca/bellmedia/common/channel.html', // Channel File status : true, // check login status cookie : true, // enable cookies to allow the server to access the session xfbml : true // parse XFBML }); FB.Event.subscribe("edge.create", function (response) { Tracking.trackSocial('facebook_like_btn_click'); });
// BEGIN: Facebook clicks on unlike button FB.Event.subscribe("edge.remove", function (response) { Tracking.trackSocial('facebook_unlike_btn_click'); }); };
var plusoneOmnitureTrack = function () { $(function () { Tracking.trackSocial('google_plus_one_btn'); }) } var facebookCallback = null; requiresDependency('https://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1&appId=117341078420651', facebookCallback, 'facebook-jssdk'); });