16 kwietnia (zobacz aktualności) – DP Poland [LSE:DPP]Operator pizzerii Domino's w Polsce i Chorwacji poinformował we wtorek, że zebrał 1,4 mln funtów brytyjskich przychodów brutto w oparciu o 1,4-krotną nadsubskrypcję oferty detalicznej.
„W rezultacie Spółka warunkowo zebrała około 20,5 miliona funtów brytyjskich (24 milionów dolarów/25,5 miliona euro) przed wydatkami, w oparciu o subskrypcję, depozyty i ofertę detaliczną (łącznie zwane „Zbieraniem funduszy”)” – notowany na londyńskiej giełdzie sklep – poinformował operator w komunikacie prasowym.
Spółka podała, że w ramach oferty detalicznej wyemitowanych zostanie 10 080 645 akcji zwykłych. Łącznie w ramach Dofinansowania wyemitowanych zostanie 206.653.224 nowych akcji zwykłych.
DP Poland posiada wyłączne prawo do rozwoju, prowadzenia i subfranczyzy sklepów Domino's Pizza w Polsce i Chorwacji. Grupa prowadzi 111 sklepów w Polsce i pięć w Chorwacji.
W opublikowanej w zeszłym tygodniu prezentacji dotyczącej zbiórki pieniędzy DB Polska oznajmiło, że w ciągu 3 lat zamierza dotrzeć do 200 sklepów w Polsce i Chorwacji. Z łącznej kwoty zbiórki planuje przeznaczyć od 7 do 8 mln funtów na „agresywne uruchomienie” 45–50 sklepów w Polsce i Chorwacji. Ponadto przeznaczył aż 5,3 mln funtów na potencjalne możliwości przejęć i 2,5 mln funtów na modernizację sklepów.
DP Poland uważa, że szacunkowo szansę rynkową stanowi ponad 50 sklepów w całej Chorwacji.
W 2022 roku przejął firmę All About Pizza, która będzie działać jako Domino's Croatia, za łączną wycenę 2,4 mln funtów.
DB Polska zaprezentowało sprzedaż swojego systemu w języku chorwackim, mierząc wzrost sprzedaży skorygowany o nowe lub sprzedane przedsiębiorstwa, co oznacza wzrost o 3,2% rok do roku w 2023 r. Całkowita sprzedaż systemów w Chorwacji w 2023 r. wzrosła o 44,2% rok do roku.
Posiadając obecnie cztery lokalizacje w stolicy Chorwacji Zagrzebiu i jedną lokalizację we wschodnim mieście Osijek, DPP uruchamia subfranczyzę w celu zbudowania silnego biznesu w Zagrzebiu.
(1 GBP = 1,171 euro)
„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.