W 1984 roku radziecki naukowiec Aleksiej Pajitnow obalił cyfrowe blokady.
Zapowiedź teatru
Tetrisa
Produkcja Arch 8
● Teatr Młodzieżowy w Manitobie
● Otwiera się w piątek i trwa do 24 marca
● Bilety kosztują 23 i 26 dolarów na mtyp.ca
To był początek tetrisa, Był to punkt zwrotny dla pokolenia graczy, w tym dla 51-letniego choreografa Erica Kyle'a, który odkrył tę grę w domu swoich sąsiadów w Portland w stanie Oregon. Mieli komputer – jego rodzina nie miała – a 13-latek całą noc próbował skręcić z prawej na lewą, zanim zabrzmiała muzyka przegranego.
„Rano zdałem sobie sprawę: o mój Boże, nigdy nie spałem” – wspomina Kyle, który urodził się w Austrii, a obecnie mieszka w Holandii.
Okazuje się, że Tetris był dość uzależniający i 40 lat po odkryciu Pajitnova gra pozostaje ogromną częścią życia Kyle'a.
Na początku XXI wieku Kyle zaadaptował grę wideo do występu tanecznego na żywo, przywołując ruch poetycki i idee dotyczące relacji międzyludzkich poprzez prostą rotację geometryczną. Tymczasowe tłumaczenie Kyle'a Tetrisa Został wyświetlony ponad 1000 razy i trafił do widzów na sześciu kontynentach.
Ostatnim przystankiem był Manitoba Youth Theatre, gdzie Arch8 Productions po raz ostatni wystawiło przedstawienie w 2018 roku. Darmowa prasa Opisał ten bieg jako „dziwny, cudowny, zabawny i szokująco fizyczny”.
„Zasadniczym założeniem serialu jest zawsze wspólna praca, próbowanie czegoś, mówienie „nie” i próba ponownego dołączenia do grupy” – wyjaśnia. „To też rodzaj żartobliwego wyobrażenia sobie tego rodzaju energetycznego wieczoru piżamowego, podczas którego wszyscy wypili dwa litry coli i siedzą i mówią: „Hej!”. Wiesz, co byłoby fajne? Powinniśmy zrobić to i to i to!'
„To uniwersalna rzecz i dzieci śmieją się z tego, gdy zdają sobie sprawę z zasad obowiązujących na placu zabaw, które działają niezależnie od tego, czy jesteś w Afryce, Australii, Brazylii czy Norwegii”.
Tetrisa Jest to z pewnością gra międzynarodowa, której nie przesłania język ani kultura; Kwadrat jest zawsze kwadratem. W tym truizmie Kyle dostrzegł możliwość zgłębiania ludzkich metafor poprzez ruch i interakcję teatralną.
„W pewnych przypadkach, Tetrisa To ironiczna nazwa tego programu, ponieważ chcemy, aby dzieci opuściły PlayStation i wyszły z innymi prawdziwymi dziećmi, aby wspólnie wyobrażać sobie i wchodzić w interakcje. W zasadniczym sensie spektakl ten jest propozycją sposobu widzenia świata takim, jaki jest, ale pokazuje inny sposób, w jaki go sobie wyobrażaliśmy.
Świat Kyle'a rozpoczął się jako tancerz w Portland Performing Arts High School, a następnie rozpoczął naukę w Pearson College na Vancouver Island, międzynarodowej szkole, gdzie otaczali go uczniowie z 77 krajów.
Po dziesięciu latach tańca w Nowym Jorku w wieku 30 lat przeniósł się do Holandii, gdzie wszystkie elementy połączyły się, aby rozwinąć własną twórczość.
W początkach TetrisaKyle grał siebie, ale obecnie pełni funkcję technika i reżysera, a Alberto Albanese, Joseph Simon i Clementine Vanlerberg zajmują tę rolę w centrum uwagi.
Widzowie nadal uwielbiają ten serial, ale co z Kylem? Masz dość grania w grę?
„To świetne pytanie. Wszyscy zastanawiają się, dlaczego Bruce Springsteen nadal śpiewa urodzony w USA Albo kamienie śpiewają Zadowolenie Zamiast nowych piosenek chodzi o dostarczanie tego, czego chce publiczność. Kiedy masz nowy program, czujesz motyle w brzuchu. Czy pójdzie do pracy? Czasem żartuję tetrisa, „Motyle opuściły budynek dawno temu” – mówi.
Kyle mówi jednak, że dzięki możliwości improwizacji i interakcji z publicznością wygląd programu stale się zmienia. Skoro już mowa o kształtach, Kyle ma swoje zdanie na temat tego, które z nich są najbardziej przydatne.
„Prawdopodobnie powiem okrąg, co jest zabawne, ponieważ tutaj mówię o kątach prostych” – mówi. „Podoba mi się jako symbol możliwości nieustannego ruchu oraz idei odchodzenia i powrotu.
„Jest świetny wiersz E. Cummingsa o podróżowaniu zatoczką i po drodze nauczyłem się czegoś, co zrobiło wielką różnicę. Wróciłeś do pierwotnego punktu, ale nie jesteś już taki sam ze względu na zdobyte doświadczenia Myślę, że odnosi się to również do czasu i miejsca.