Facebook rozpoczął archiwizację historii zaangażowania wszystkich użytkowników na całym świecie, zarówno na urządzeniach z Androidem, jak i iOS.
Chociaż użytkownicy mają możliwość rezygnacji, funkcja ta jest domyślnie włączona, co pozwala Meta na wykorzystanie zebranych danych do celów reklam ukierunkowanych.
Dlaczego nas to obchodzi? W miarę jak branża marketingu cyfrowego zmierza w kierunku przyszłości wolnej od plików cookie i bardziej rygorystycznych przepisów dotyczących prywatności, reklamy ukierunkowane, choć skuteczne, stają w obliczu niepewności. Nowa funkcja Facebooka może stanowić lukę dla marketerów chcących dotrzeć do wartościowych konsumentów, ale rozwiązanie może być tymczasowe.
Dostępność. Ta funkcja jest wprowadzana stopniowo i dlatego może obecnie nie być dostępna w Twojej lokalizacji. Meta nie podała jeszcze konkretnego harmonogramu uruchomienia opcji archiwizacji historii linków, ale potwierdziła, że zostanie ona rozszerzona na wszystkich użytkowników mobilnych na całym świecie.
Obecnie ta funkcja jest dostępna wyłącznie na urządzeniach mobilnych i nie jest dostępna na komputerach stacjonarnych.
Jak to działa. Historia linków to funkcja śledząca witryny odwiedzone przez Ciebie w przeglądarce mobilnej Facebook w ciągu ostatnich 30 dni. Jeśli jest włączona, przez ten czas przechowuje linki, które kliknąłeś w przeglądarce mobilnej Facebook. Należy pamiętać, że linki odwiedzane w rozmowach na Messengerze nie są uwzględniane w historii linków.
Jak wyłączyć historię linków. Aby wyłączyć tę funkcję, wykonaj następujące kroki:
- Wybierz dowolny link w aplikacji Facebook, aby uruchomić mobilną przeglądarkę Facebook.
- Kliknij trzy kropki w prawym dolnym rogu, a następnie wybierz Ustawienia przeglądarki.
- Aby włączyć historię linków, przełącz przełącznik obok Zezwalaj na historię linków i potwierdź, klikając Zezwalaj.
- Aby wyłączyć historię linków, przełącz przełącznik obok Zezwalaj na historię linków i potwierdź, klikając Nie zezwalaj.
Co mówi Facebook. Rzecznik Facebooka powiedział:
- „Możesz w dowolnym momencie włączyć lub wyłączyć historię linków. Kiedy wyłączysz historię linków, natychmiast wyczyścimy Twoją historię linków i nie będziesz już widzieć żadnych odwiedzonych linków. Ponadto nie będziemy zapisz historię linków lub użyj jej do optymalizacji swoich reklam za pomocą technologii Meta.
- „Gdy historia linków jest wyłączona, zakończenie procesu usuwania może zająć do 90 dni.”
- „Gdy włączona jest historia linków, możemy wykorzystać informacje o historii linków z Twojej przeglądarki mobilnej na Facebooku, aby zoptymalizować Twoje reklamy za pośrednictwem Meta Technologies”.
Otrzymuj codzienny biuletyn, na którym polegają marketerzy.
Głębokie nurkowanie. Czytaj Facebooka reklama W pełni, aby uzyskać więcej informacji.