Warner Bros. wycofał się. Odkrycie z powodu słabych recenzji reklam
Odkrycie Warner Bros. (WBD) W środę na początku notowań akcje spadły o ponad 15% po tym, jak spółka odnotowała utrzymującą się słabość na rynku reklamowym, twierdząc, że może to mieć wpływ na wizję na rok 2024.
Rok 2024 „będzie pełen złożoności, zwłaszcza jeśli chodzi o możliwość utrzymujących się powolnych trendów w reklamie” – powiedział dyrektor finansowy Gunnar Wiedenfels podczas telekonferencji firmy po ogłoszeniu wyników.
„Z dzisiejszego punktu widzenia jest mało prawdopodobne, abyśmy osiągnęli docelowy zakres dźwigni do końca 2024 r. bez wymiernego ożywienia na rynku reklamy telewizyjnej” – dodał.
WBD, podobnie jak inne spółki medialne, stanęła w obliczu niekorzystnego otoczenia reklamowego. Firma poinformowała o tym na początku lata Przeprowadzi reorganizację działu sprzedaży reklamw tym zespół kierowniczy, w obliczu słabego popytu na reklamę.
Przychody z reklam sieciowych spadły w trzecim kwartale o 13% w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej, co jest zgodne ze spadkiem odnotowanym w drugim kwartale.
Spółka odnotowała stratę w wysokości 0,17 dolara na akcję w trzecim kwartale, co jest stratą większą niż oczekiwana przez analityków strata w wysokości 0,08 dolara na akcję, ale oznacza poprawę w porównaniu ze stratą z poprzedniego roku, która wyniosła 0,95 dolara. Przychody w wysokości 9,98 miliarda dolarów były porównywalne z szacunkami sporządzonymi przez Bloomberg i wzrosły o 1% bez walut obcych w porównaniu do trzeciego kwartału 2022 roku.
Wolne przepływy pieniężne wzrosły do ponad 2 miliardów dolarów, czyli więcej niż oczekiwali analitycy, głównie ze względu na niższe wydatki na treści w związku z trwającymi strajkami w Hollywood. Po fuzji Synergia.
Całkowita liczba abonentów transmisji na żywo w trzecim kwartale wyniosła 95,1 miliona, co oznacza spadek o 700 000 abonentów na całym świecie od końca drugiego kwartału. Jednakże straty w przepływach uległy odwróceniu, a WBD zaraportował skorygowaną EBITDA skierowaną bezpośrednio do konsumenta (DTC) w trzecim kwartale na poziomie 111 mln USD, co oznacza poprawę o 745 mln USD rok do roku.