Fani Burger Kinga wkrótce będą mogli zamówić, kupić i otrzymać Whoppera bez interakcji z innym człowiekiem.
Dyrektor generalny restauracji Brands International (RBI) z siedzibą w Toronto, będącej właścicielem sieci fast foodów Burger King, Tim Hortons i Popeyes, powiedział w piątek BNN Bloomberg, że wszystkie lokalizacje Burger King na świecie będą ostatecznie „w 100% cyfrowe”.
„Jest to lepsze dla gości, ponieważ mają lepsze doświadczenia z gośćmi, i jest lepsze dla członków naszego zespołu, ponieważ zmniejsza stres, jaki odczuwają w niektórych interakcjach i pozwala im skupić się na dostarczaniu świetnego produktu i wspaniałych wrażeń”. Josh Kobza powiedział w wywiadzie telewizyjnym.
„Jest to korzystne dla naszych franczyzobiorców, ponieważ poprawia efektywność operacyjną i zwykle pomaga również w osiąganiu marży”.
Kobza powiedział, że w miejscach poza Stanami Zjednoczonymi i Kanadą istnieją już w pełni cyfrowe restauracje Burger King, które odniosły sukces, a firma jest gotowa udostępnić cyfrowe sklepy konsumentom w Ameryce i Kanadzie.
Kluczowym aspektem cyfryzacji było wprowadzenie kiosków, które umożliwiają klientom składanie zamówień i płacenie bez interakcji ze sprzedawcą, chociaż Kobza stwierdziła, że powoli zadomowiły się one w Kanadzie.
„Chociaż Stany Zjednoczone i Kanada nieco wolniej wdrażały kioski, uważamy, że nadszedł czas i zaczynamy widzieć naprawdę świetne rezultaty” – powiedział.
„Wprowadzamy kioski do wszystkich restauracji Burger King, a w restauracjach, w których do tej pory byliśmy, odbiór był świetny”.
Kobza podał, że w Stanach Zjednoczonych sprzedaż produktów cyfrowych Burger King i Popeyes wzrosła w trzecim kwartale o 40 procent rok do roku.
Opóźnione szacunki sprzedaży za trzeci kwartał
Akcje RBI spadły w piątek po publikacji wyników za trzeci kwartał, w wyniku której Burger King nie osiągnął szacunków wzrostu. Kobza powiedział, że Tim Hortons i Popeyes przekroczyły oczekiwania w trzecim kwartale, a sprzedaż w tych samych sklepach ogólnie wzrosła.
„Patrząc wstecz, jestem naprawdę zadowolony z tego kwartału” – powiedział.
„Jeśli spojrzeć na całą działalność, globalnie, odnotowaliśmy siedem procent sprzedaży w tych samych sklepach. To świetny wynik w obszarze restauracji szybkiej obsługi i był spójny w przypadku wszystkich naszych różnych marek”.
Jesienią ubiegłego roku Burger King ogłosił inwestycję o wartości 400 milionów dolarów w ramach tak zwanego planu „Reclaim the Flame”, mającego na celu „przyspieszenie wzrostu sprzedaży i zwiększenie rentowności franczyzobiorcy” w Stanach Zjednoczonych.
Plan obejmuje inwestycje o wartości 150 milionów dolarów w reklamę i technologie cyfrowe oraz inwestycje o wartości 250 milionów dolarów w nową technologię, wyposażenie i ulepszenia budynków dla restauracji.
„Widzimy ogromne zwroty z tych inwestycji. Sprzedaż w tych samych sklepach poprawia się z każdym kwartałem i chociaż ruch w poprzednich kwartałach był słabszy, w tym zakresie stale czynimy postępy” – stwierdził Kobza.
„Dziś podzieliliśmy się tym, że nasz ruch w trzecim kwartale był naprawdę płaski, co jest najlepszym wynikiem, jaki osiągnęliśmy od dłuższego czasu”.