Linie Air Canada przepraszają po porzuceniu wózka inwalidzkiego dyrektora ds. dostępności w Toronto

Linie Air Canada przepraszają po porzuceniu wózka inwalidzkiego dyrektora ds. dostępności w Toronto

Kanadyjska dyrektor ds. dostępności ma wiadomość dla Air Canada po tym, jak jej wózek inwalidzki został pozostawiony w Toronto po podróży do Vancouver: „Postępuj lepiej”.

Na zdjęciu opublikowanym w serwisie X, wcześniej na Twitterze, widać Stephanie Cadieux siedzącą na prowizorycznym wózku inwalidzkim przed stanowiskiem obsługi Air Canada w miejscu, które wygląda na strefę odbioru bagażu.

„OK. @AirCanada opuścił moje krzesło w Toronto. Jestem teraz bez niezbędnego sprzętu. Niezależność została odebrana. Jestem zły. Nie do przyjęcia” – napisał Cadieu wczesnym rankiem w sobotę.

Post miał ponad pół miliona wyświetleń, prawie 3000 polubień, 691 retweetów i 290 odpowiedzi.

Co najmniej dwie z tych odpowiedzi pochodziły od samej linii Air Canada, z których pierwsza brzmiała: „Zdecydowanie nie jest to poziom usług, jaki staramy się świadczyć!”

„Twoje miejsce zostało przyspieszone i jest w transporcie; bardzo nam przykro i chcemy omówić z Tobą tę kwestię” – oznajmiła linia lotnicza w drugiej odpowiedzi na post.

CTV News Toronto skontaktowało się z Cadieux z prośbą o wywiad na temat jej doświadczeń, ale nie otrzymało odpowiedzi.

Ale, W kolejnym poście na LinkedIn W poniedziałek Cadieux bezpośrednio odniósł się do incydentu, nazywając działania Air Canada „głęboko rozczarowującymi i odczłowieczającymi”.

„Chociaż cieszę się, że udało mi się zwrócić uwagę na tę kwestię, nie chcę, aby w dalszym ciągu skupiano się na moich doświadczeniach. Nie jest dla mnie zaskoczeniem, że wiele odpowiedzi na mój tweet pochodziło od osób, które powiedziały to samo coś im się przydarzyło” – napisała. „Bez szybkiego rozwiązania”.

Cadieux powiedziała, że ​​Air Canada przywróciła jej krzesło.

CTV News Toronto również zwróciło się do Air Canada z prośbą o oświadczenie w tej sprawie, ale nie otrzymało jeszcze odpowiedzi.

Cadieux to Kanada Starszy dyrektor ds. dostępu Jego czteroletnia kadencja rozpoczęła się w maju 2022 r. Wcześniej polityk był członkiem Rady Legislacyjnej KE od 2009 r., a w latach 2010–2012 piastował szereg stanowisk ministerialnych.

READ  Brak siły roboczej się nie skończył – a pracodawcy zmuszeni są do obniżenia oczekiwań dotyczących zatrudnienia

„Moje stanowisko dyrektora ds. dostępności nie powinno mieć wpływu na moje doświadczenia związane z podróżowaniem samolotem. Każda osoba niepełnosprawna, która powierza swój wózek inwalidzki liniom lotniczym, powinna oczekiwać i otrzymać taką samą obsługę” – napisała.

Cadieux powiedział, że obecnie kanadyjskie linie lotnicze nie ponoszą żadnych konsekwencji, jeśli dopuszczą się tego rodzaju „zaniedbania”, w wyniku czego osoba niepełnosprawna utknęła w miejscu.

„Linie lotnicze muszą wziąć na siebie odpowiedzialność i działać lepiej” – stwierdziła.

Odpowiedzi na post Cadieux na LinkedIn obejmują odpowiedź Maayan Ziv, przedsiębiorcy z Toronto i orędownika dostępności: Którego wózek inwalidzki został uszkodzony Podczas lotu Air Canada w 2022 r.

„Nasze urządzenia mobilne są przedłużeniami naszych ciał. Nieludzkie doświadczenia, których doświadczyliśmy, a także niezliczone inne, są wynikiem uporczywej i systematycznej dyskryminacji” – napisała Ziv.

W raporcie Na początku tego roku audytor generalny kraju stwierdził, że prawie dwie trzecie z 2,2 miliona niepełnosprawnych Kanadyjczyków, którzy korzystali w latach 2019 i 2020 ze środków transportu regulowanych na szczeblu federalnym, takich jak samoloty i pociągi, doświadczyło barier.

„Wystarczająco frustrujące jest wylądowanie po locie i stwierdzenie, że bagaż nie dotarł” – stwierdziła Karen Hogan, audytor generalny – powiedział w marcu.

„Teraz pomyśl o wpływie, kiedy tym utraconym ładunkiem nie jest szczoteczka do zębów ani ubranie na zmianę, ale wózek inwalidzki – bez niego nie byłbyś w stanie samodzielnie się poruszać”.

Chociaż w raporcie odnotowano poprawę dostępności poczynioną w ostatnich latach w Via Rail i Kanadyjskim Urzędzie ds. Bezpieczeństwa Transportu Lotniczego, stwierdzono, że nadal istnieją poważne luki.

Tymczasem Cadieu powiedziała, że ​​będzie nadal prowadzić rozmowy z liniami lotniczymi i branżą podróży lotniczych, aby nalegać na bardziej dostępne rozwiązania.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *