Oszustwo związane z fałszywymi rachunkami telefonicznymi ma miejsce w Mississauga i Brampton

Oszustwo związane z fałszywymi rachunkami telefonicznymi ma miejsce w Mississauga i Brampton


Oszustwo związane z prawdziwymi rachunkami telefonicznymi oszukuje niektórych mieszkańców Mississauga, Brampton i całego obszaru Greater Toronto Area.

Niektóre osoby otrzymały niedawno wiadomość tekstową od kanadyjskiego operatora sieci komórkowej Fido z informacją, że ich miesięczny rachunek jest już dostępny.

W tekście podany jest także numer rachunku, kwota płatności oraz termin dla Klienta.

Na końcu wiadomości tekstowej znajdują się dwa osobne łącza, za pośrednictwem których klient może wyświetlić swój rachunek, a drugi to strona internetowa, na której można dokonać płatności.

Każdy, kto nie zarejestrował się jako członek Fido, natychmiast będzie wiedział, że wiadomość jest oszustwem typu „phishing” i prawdopodobnie uniknie klikania jakichkolwiek linków.

Klienci zarejestrowani w Fido mogą mieć trudności ze stwierdzeniem autentyczności wiadomości tekstowej.

Według strony internetowej Fido firma udostępnia informacje o tym, jak klienci mogą chronić się przed padnięciem ofiarą oszustw SMS-owych:

  • Legalne firmy nie będą wysyłać wiadomości tekstowych zawierających łącza URL do innej witryny, prosząc klientów o podanie danych bankowych.
  • Poszukaj literówek lub błędów ortograficznych w adresach URL lub adresach e-mail. Domeny z niewielkimi różnicami, takie jak www.ffido.ca, są często rejestrowane przez oszustów.
  • Sprawdź, czy w wiadomości nie ma błędów ortograficznych i gramatycznych. Większość renomowanych firm ma redaktorów, którzy sprawdzają wszystko przed przesłaniem.

Fido wspomina również, że ich klienci mają możliwość zablokowania wiadomości spamowej, przesyłając wiadomość do 7726.

Policja regionalna Peel radzi również, aby nie odpowiadać na takie wiadomości i je usuwać, ponieważ jakakolwiek odpowiedź może zaalarmować oszustów, że Twój numer jest aktywny, co może prowadzić do większej liczby wiadomości spamowych.

Kanadyjskie Centrum ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych, które śledzi największe oszustwa i oszustwa w całym kraju, nalega, aby mieszkańcy nigdy nie udostępniali danych osobowych ani finansowych niezweryfikowanym osobom lub grupom.

READ  Zaledwie kilka tygodni po uruchomieniu TD wstrzymało współpracę w zakresie programu pożyczkowego z Canada Post

Jeśli uważasz, że padłeś ofiarą oszustwa, możesz zgłosić to zdarzenie, kontaktując się z Kanadyjskim Centrum ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (CAFC) pod adresem 1-888-495-8501.

standardy i zasady redakcyjne insauga
Reklama

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *