Zwolennicy krytykują reakcje na wrak statku imigrantów i utratę łodzi podwodnej

Zwolennicy krytykują reakcje na wrak statku imigrantów i utratę łodzi podwodnej

Gdy świat obserwował w tym tygodniu historię zaginionej łodzi podwodnej przewożącej pięciu bogatych turystów, niektórzy adwokaci w Kanadzie nie mogli powstrzymać się od zdenerwowania, że ​​statek przewożący setki biednych migrantów zatonął niedawno u wybrzeży Grecji. Nie przyciągaj tej samej uwagi.

Obserwowanie wyraźnego kontrastu w wiadomościach i akcjach ratunkowych było szczególnie zniechęcające dla Safy Chebbi, która pochodzi z Tunezji, gdzie wielu migrantów wchodzi na pokład statków płynących do Europy w poszukiwaniu lepszego życia.

„Czuję się bardzo zdenerwowany, widząc wszystkie wiadomości o pięciu osobach, ponieważ dorastałem w Tunezji” – powiedział CTVNews.ca Chebbi, członek Solidarity Across Borders, sieci wymiaru sprawiedliwości dla imigrantów w Montrealu.

„Tunezja to kraj, w którym widzieliśmy, zwłaszcza w ostatnich (kilku) latach, dużą migrację przez Morze Śródziemne i prawie codziennie (znajduje się ludzi martwych) na plaży”.

Tragedie wydarzyły się dzień wcześniej

Okręt podwodny Titan, którego właścicielem i operatorem jest OceanGate Expeditions, zmierzał w kierunku wraku Titanica Sunday, kiedy stracił kontakt ze statkiem nawodnym po mniej niż dwóch godzinach podróży.

Okręt podwodny przewoził pięciu pasażerów, w tym dyrektora generalnego OceanGate, francuskiego odkrywcę, brytyjskiego miliardera i dwóch członków wybitnej pakistańskiej rodziny. W czwartek potwierdzono śmierć wszystkich pięciu pasażerów, pomimo szeroko zakrojonej operacji poszukiwawczo-ratowniczej z udziałem amerykańskiej i kanadyjskiej straży przybrzeżnej oraz zasobów wojskowych, a także partnerów brytyjskich i francuskich.

Kilka dni wcześniej u wybrzeży Grecji zatonął statek przewożący około 750 pasażerów z Egiptu, Pakistanu, Syrii i Palestyny. Tylko 104 osoby przeżyły, a ponad 500 jest zaginionych i obawia się śmierci w następstwie tragedii – jednego z najgorszych wraków statków migrantów na Morzu Śródziemnym.

Grecka straż przybrzeżna rozpoczęła akcję poszukiwawczo-ratowniczą po tym, jak statek wywrócił się 14 czerwca, ale reakcja była krytykowana od momentu, gdy straż przybrzeżna zlokalizowała statek przewożący migrantów, aż do jego upadku.

READ  Francuski skrajnie prawicowy gniew z powodu słabych wyników w wyborach, a region południowy odgrywa pewną rolę

Normalizacja śmiertelności imigrantów: rzecznicy

Według Międzynarodowej Organizacji ds. Migracji, Zginęło ponad 20 000 imigrantów Próbując przepłynąć środkową część Morza Śródziemnego z Afryki do Europy od 2014 roku.

Agencja ONZ zauważa, że ​​tylko w pierwszym kwartale 2023 roku na tej trasie zginęło 441 migrantów, co jest największą liczbą ofiar śmiertelnych w okresie trzech miesięcy od 2017 roku.

Łódź z logo OceanGate została zatrzymana w pobliżu biura OceanGate w czwartek 22 czerwca 2023 r. Zaginiony okręt podwodny Titan eksplodował w pobliżu miejsca wraku Titanica, zabijając wszystkich na pokładzie – poinformowała w czwartek amerykańska straż przybrzeżna. (AP Photo/Lindsey Wasson)

Zdaniem Syeda Hussaina, dyrektora wykonawczego Migrant Workers Alliance for Change, wniosek z ostatnich wraków statków migrantów, w tym statku wywracającego się u wybrzeży Grecji, jest taki, że śmierć migrantów stała się normalna.

„To przerażające” – powiedział Hussein w wywiadzie telefonicznym dla CTVNews.ca.

„My, jako świat, akceptujemy śmierć tysięcy ludzi tonących w oceanach, przekraczających granice pieszo, w niebezpiecznym terenie”.

Hussein zauważył, że problem imigrantów, którzy wędrują niebezpiecznymi szlakami w poszukiwaniu lepszego życia, nie jest „czymś daleko obcym”, odnosząc się do Osiem osób zginęło, a ich ciała wydobyto z rzeki Świętego Wawrzyńca W marcu tego roku po próbie nielegalnego wjazdu do Stanów Zjednoczonych z Kanady.

Chebbi powiedział, że migranci oszczędzają pieniądze i poświęcają swoje życie na takie podróże, próbując uciec od biedy i nieodpowiednich warunków życia na Globalnym Południu.

„(W ich krajach pochodzenia) nie ma nadziei i to jest jedyna nadzieja” – powiedziała.

Zwolennicy twierdzą, że segregacja odegrała pewną rolę

Hussain powiedział, że ilość zasobów przeznaczanych na podwodne operacje poszukiwawcze i ratownicze oraz wrak statku migrantów pokazują, jak społeczeństwo kojarzy klasę z wartością ludzkiego życia.

„Każde życie się liczy, ale w tym przypadku… superbogaci, ich życie jest bardziej cenione przez przypływ adrenaliny, którzy wciąż próbują dostać się na Titanica, podczas gdy tysiące ludzi umierają, tylko w poszukiwaniu odrobiny więcej bezpieczeństwa, trochę więcej godności.” „.

Niepokojące jest również, powiedział Chebbi, jak świat uczłowieczył pięciu bogatych pasażerów na Tytanie, szeroko publikując i ujawniając ich nazwiska, ale historie migrantów, którzy utonęli w Morzu Śródziemnym, nie cieszą się tak dużym zainteresowaniem.

READ  Adwokat senatora Boba Menendeza jako powód uniewinnienia swojego klienta podaje patriotyzm

„Widząc tę ​​różnicę w traktowaniu, czuję się naprawdę zdenerwowana i zła” – powiedziała, dodając, że była to „zniewaga” dla wszystkich imigrantów i uchodźców.

Zgony migrantów w wyniku wyborów politycznych

Zarówno Hussein, jak i Chebbi opisali wrak statku migrantów jako wynik outsourcingu, wysiłków krajów bogatych i rozwiniętych, aby uniemożliwić osobom ubiegającym się o azyl i innym migrantom dotarcie do ich granic.

„To tragedia. To celowy wybór polityczny” – powiedział Hussein.

Al-Shabi poparł tę obserwację, mówiąc, że outsourcing tylko zachęca osoby ubiegające się o azyl i migrantów do podejmowania niebezpiecznych podróży, które mogą obejmować przemytników ludzi i handlarzy ludźmi.

„Musimy myśleć o granicach i zdać sobie sprawę, że kiedy wprowadzimy więcej zasad wyznaczających granice i skomplikujemy proces podróżowania, zobaczymy więcej zgonów” – powiedział Al-Shabi.

„Ponieważ ludzie nigdy nie powstrzymają imigrantów, zwłaszcza gdy mamy nierówność między (globalną) Północą a (globalnym) Południem”.

Ocalały z niedawnej tragicznej katastrofy statku wygląda z autobusu, który zabierze go do Aten wraz z innymi migrantami i uchodźcami w porcie Kalamata, Grecja, piątek, 16 czerwca 2023 r. (John Liakos / InTime News via AP)

Zwolennicy wezwali rządy do poprawy polityki imigracyjnej i stworzenia bezpiecznych i regularnych tras migracyjnych, aby zapobiec dalszej śmierci migrantów.

Organizacja Narodów Zjednoczonych ma wykonał podobny telefon W świetle tragedii statku z imigrantami.

„Wzywamy wszystkie odpowiednie rządy w krajach przyjmujących i tranzytowych do traktowania migrantów w bezpieczny, godny i humanitarny sposób, zgodnie z ich międzynarodowymi zobowiązaniami” – czytamy w oświadczeniu.

W pisemnym oświadczeniu Immigration, Refugees and Citizenship Canada stwierdziło, że nielegalne szlaki migracyjne do Kanady i innych krajów stanowią „bardzo realne ryzyko”.

„Zachęcamy osoby do ubiegania się o azyl w pierwszym bezpiecznym kraju, do którego wjeżdżają, i do robienia tego w wyznaczonym porcie wjazdu” – powiedziało ministerstwo federalne CTVNews.ca.

„Będziemy nadal współpracować ze Stanami Zjednoczonymi i innymi podobnie myślącymi partnerami na całym świecie, aby promować bezpieczne i regularne ścieżki dla osób w ruchu oraz wspierać inne kraje w tworzeniu krajowych ram zapewniających ochronę uchodźcom i osobom ubiegającym się o azyl”.

READ  Koronawirus: co dzieje się w Kanadzie i na całym świecie we wtorek

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *