Sony rozpoczyna testy przesyłania strumieniowego gier na PS5 w chmurze

Sony rozpoczyna testy przesyłania strumieniowego gier na PS5 w chmurze

Sony twierdzi, że zaczęło testować możliwość strumieniowego przesyłania gier PS5 z chmury. Twórca PlayStation twierdzi, że testuje przesyłanie strumieniowe gier PS5 w chmurze i planuje dodać tę funkcję jako funkcję do swojej subskrypcji PlayStation Plus Premium.

„Obecnie testujemy strumieniowanie w chmurze dla obsługiwanych gier na PS5 – obejmuje to tytuły na PS5 z katalogu gier PlayStation Plus i Game Trials, a także obsługiwane cyfrowe tytuły na PS5, które posiadają gracze” mówi Nick Maguire, wiceprezes ds. usług ogólnoświatowych, sprzedaży ogólnoświatowej i operacji biznesowych w firmie Sony Interactive Entertainment. „Kiedy ta funkcja zostanie uruchomiona, strumieniowe przesyłanie gier w chmurze dla obsługiwanych tytułów PS5 będzie dostępne bezpośrednio na konsoli PS5”.

Funkcja chmury gier PS5 oznacza, że ​​nie będziesz już musiał pobierać gier na konsolę, aby przesyłać je strumieniowo na inne urządzenia. Sony obsługuje obecnie przesyłanie strumieniowe gier PS5 na komputery PC, Mac, iOS i Android, ale musisz używać PS5 jako hosta, aby pobierać i przesyłać strumieniowo tytuły na inne urządzenia.

Od miesięcy wiadomo, że Sony pracuje nad streamingiem gier na PS5 w chmurze. Ostatnie oferty pracy wskazywały na nowy nacisk na gry w chmurze, po czym szef PlayStation, Jim Ryan, mówił w zeszłym miesiącu o „bardzo agresywnych planach” gier w chmurze. Ale Sony wciąż ujawniało swoje przenośne urządzenie PlayStation o nazwie kodowej Project Q, podkreślając jedynie strumieniowe przesyłanie Wi-Fi gier PS5 bezpośrednio z konsoli.

Chociaż Sony nie określiło jeszcze szczegółowo, czy jego PlayStation Portable będzie obsługiwać strumieniowanie gier w chmurze PS5, ta płatność w chmurze PlayStation Plus Premium jest wyraźnie krokiem w tym kierunku, nawet jeśli nie ma jeszcze daty premiery. Dyrektor generalny Sony, Kenichiro Yoshida, zasugerował na początku tego miesiąca, że ​​firma wciąż znajduje się na wczesnym etapie gier w chmurze, więc może premiera Project Q (w listopadzie?) będzie kontynuowana bez tego większego wsparcia.

Sony PlayStation Portable z pewnością w końcu będzie obsługiwać strumieniowanie w chmurze PS5.
Obraz: Sony

„Uważamy, że ważne jest, aby członkowie Premium mogli cieszyć się jak największą liczbą gier za pośrednictwem przesyłania strumieniowego w chmurze” – mówi Maguire. „Jesteśmy teraz na wczesnym etapie i nie możemy się doczekać, aby udostępnić więcej szczegółów, gdy będziemy gotowi, w tym ramy czasowe uruchomienia”.

Potwierdzenie przez Sony możliwości przesyłania strumieniowego w chmurze PS5 następuje ponad cztery lata po tym, jak firma ujawniła niespodziewane partnerstwo z Microsoftem, w ramach którego firmy będą współpracować w celu opracowania przyszłych rozwiązań w chmurze dla gier i usług przesyłania strumieniowego treści. Niewiele słyszeliśmy o tej umowie od 2019 roku. W 2021 roku szef PlayStation, Jim Ryan, powiedział, że Sony Wciąż na etapie „dzielenia się pomysłami”., pomimo pierwotnej obietnicy złożonej przez konkurentów w branży gier, aby zbadać wykorzystanie rozwiązań opartych na centrach danych Microsoft Azure dla gier i usług strumieniowego przesyłania treści firmy Sony. Biorąc pod uwagę niedawną wzmiankę Sony o AWS w jej ofertach pracy, strategiczne partnerstwo Microsoftu prawdopodobnie dobiegnie końca.

Zaktualizowano o 12:15 czasu wschodniego: Artykuł zaktualizowany o szczegółowe informacje na temat partnerstwa firmy Microsoft w chmurze z firmą Sony od 2019 r.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *