Sony twierdzi, że zaczęło testować możliwość strumieniowego przesyłania gier PS5 z chmury. Twórca PlayStation twierdzi, że testuje przesyłanie strumieniowe gier PS5 w chmurze i planuje dodać tę funkcję jako funkcję do swojej subskrypcji PlayStation Plus Premium.
„Obecnie testujemy strumieniowanie w chmurze dla obsługiwanych gier na PS5 – obejmuje to tytuły na PS5 z katalogu gier PlayStation Plus i Game Trials, a także obsługiwane cyfrowe tytuły na PS5, które posiadają gracze” mówi Nick Maguire, wiceprezes ds. usług ogólnoświatowych, sprzedaży ogólnoświatowej i operacji biznesowych w firmie Sony Interactive Entertainment. „Kiedy ta funkcja zostanie uruchomiona, strumieniowe przesyłanie gier w chmurze dla obsługiwanych tytułów PS5 będzie dostępne bezpośrednio na konsoli PS5”.
Funkcja chmury gier PS5 oznacza, że nie będziesz już musiał pobierać gier na konsolę, aby przesyłać je strumieniowo na inne urządzenia. Sony obsługuje obecnie przesyłanie strumieniowe gier PS5 na komputery PC, Mac, iOS i Android, ale musisz używać PS5 jako hosta, aby pobierać i przesyłać strumieniowo tytuły na inne urządzenia.
Od miesięcy wiadomo, że Sony pracuje nad streamingiem gier na PS5 w chmurze. Ostatnie oferty pracy wskazywały na nowy nacisk na gry w chmurze, po czym szef PlayStation, Jim Ryan, mówił w zeszłym miesiącu o „bardzo agresywnych planach” gier w chmurze. Ale Sony wciąż ujawniało swoje przenośne urządzenie PlayStation o nazwie kodowej Project Q, podkreślając jedynie strumieniowe przesyłanie Wi-Fi gier PS5 bezpośrednio z konsoli.
Chociaż Sony nie określiło jeszcze szczegółowo, czy jego PlayStation Portable będzie obsługiwać strumieniowanie gier w chmurze PS5, ta płatność w chmurze PlayStation Plus Premium jest wyraźnie krokiem w tym kierunku, nawet jeśli nie ma jeszcze daty premiery. Dyrektor generalny Sony, Kenichiro Yoshida, zasugerował na początku tego miesiąca, że firma wciąż znajduje się na wczesnym etapie gier w chmurze, więc może premiera Project Q (w listopadzie?) będzie kontynuowana bez tego większego wsparcia.
„Uważamy, że ważne jest, aby członkowie Premium mogli cieszyć się jak największą liczbą gier za pośrednictwem przesyłania strumieniowego w chmurze” – mówi Maguire. „Jesteśmy teraz na wczesnym etapie i nie możemy się doczekać, aby udostępnić więcej szczegółów, gdy będziemy gotowi, w tym ramy czasowe uruchomienia”.
Potwierdzenie przez Sony możliwości przesyłania strumieniowego w chmurze PS5 następuje ponad cztery lata po tym, jak firma ujawniła niespodziewane partnerstwo z Microsoftem, w ramach którego firmy będą współpracować w celu opracowania przyszłych rozwiązań w chmurze dla gier i usług przesyłania strumieniowego treści. Niewiele słyszeliśmy o tej umowie od 2019 roku. W 2021 roku szef PlayStation, Jim Ryan, powiedział, że Sony Wciąż na etapie „dzielenia się pomysłami”., pomimo pierwotnej obietnicy złożonej przez konkurentów w branży gier, aby zbadać wykorzystanie rozwiązań opartych na centrach danych Microsoft Azure dla gier i usług strumieniowego przesyłania treści firmy Sony. Biorąc pod uwagę niedawną wzmiankę Sony o AWS w jej ofertach pracy, strategiczne partnerstwo Microsoftu prawdopodobnie dobiegnie końca.
Zaktualizowano o 12:15 czasu wschodniego: Artykuł zaktualizowany o szczegółowe informacje na temat partnerstwa firmy Microsoft w chmurze z firmą Sony od 2019 r.