Sześć tygodni przed największymi hitami letniego box office – „Oppenheimerem” Christophera Nolana i „Barbie” Grety Gerwig.
Od ponad roku premiery obu filmów zaplanowano na ten sam dzień – 21 lipca 2023 r. Internetowy świat odgrywa wyimaginowaną rywalizację między parą, z niezliczonymi memami i zabawnymi nadrukami na koszulkach telewizyjnych.
Z pewnością zestawienie kolorowej i wesołej Barbie PG-13 z monochromatyczną i poważną biografią słynnego fizyka atomowego z oceną R będzie jednym z ciekawszych spotkań w tym roku.
Wytnij dzisiaj wiadomości z kworum, od dawna działająca witryna śledząca przedpremierowe filmy, stworzona przez byłego szefa badań przez prawie 20 lat w UTA. Strona twierdzi, że każdego tygodnia przeprowadzają ankietę wśród ponad 2000 osób na temat nadchodzących filmów, a następnie „przetwarzają dane za pomocą analiz eksperckich, aby zapewnić krytyczne i praktyczne spostrzeżenia”.
Ich najnowszy raport, udostępniony przez Matta Bellone z The wiadomości imp Ma pierwsze projekcje kasowe dla obu filmów, przy czym strona przewiduje krajowe otwarcie „Barbie” za 45-55 milionów dolarów, podczas gdy „Oppenheimer” jest na dobrej drodze z debiutem za 30-35 milionów dolarów. Budżet obu filmów wynosi około 100 milionów dolarów.
Głównym problemem dla Oppenheimera wydaje się być świadomość – lub jej brak. Nawet po sześciu tygodniach i wielu zwiastunach opublikowanych w ciągu ostatniego roku strona twierdzi, że świadomość filmu nadal spada i wynosi 24% w porównaniu do 53% w przypadku „Barbie”.
Oczywiście krótkoterminowy marketing obu filmów rozpocznie się od reklam telewizyjnych i reklam promocyjnych, które powinny pomóc zwiększyć świadomość Oppenheimera i mogą wpłynąć na te liczby (podobnie jak krytyczne recenzje za kilka tygodni).
Oba filmy wejdą na zatłoczony rynek, z premierą „Mission: Impossible – Dead Reckoning Part 1” tydzień wcześniej, a „The Haunted Mansion” Disneya tydzień później.
„Gracz. Introwertyk. Rozwiązujący problemy. Twórca. Myśliciel. Przez całe życie ewangelista żywności. Orędownik alkoholu.”