CP Rail jest winna pogardy
prasa kanadyjska – 7 czerwca 2023 / 14:40 | Historia: 430751
Zdjęcie: prasa kanadyjska
Pociągi Canadian Pacific Railway stoją na głównym placu CP Rail w Toronto w poniedziałek, 21 marca 2022 r. Sędzia federalnego sądu apelacyjnego uznał Canadian Pacific Railway za winnego obrazy sądu w 22 incydentach związanych z długimi godzinami pracy pracowników. Kanadyjska prasa / Nathan Dennett
Sędzia sądu federalnego uznał Canadian Pacific Kansas City Ltd. Uznany za winnego zniewagi sądu pracowników pracujących w nadgodzinach.
W ciągu 10 miesięcy w 2018 i 2019 roku przewoźnik kolejowy w 22 przypadkach nie zastosował się do nakazów arbitra wydanych przez arbitra – czytamy w orzeczeniu.
Nakazy dotyczą przepisów dotyczących odpoczynku wynikających z przepisów federalnych i dwóch układów zbiorowych dla konduktorów i inżynierów, które w dużej mierze ograniczają zmiany do 10 lub 12 godzin, w zależności od okoliczności.
Dowody własne CP były takie, że „co roku nadal zdarzają się tysiące sytuacji, w których pracownicy nie odchodzą w ciągu 10 godzin” – napisała sędzia Anne-Marie McDonald, powołując się na arbitra pracy.
Arbiter powiedział w marcu 2018 r., że kolej nie argumentowała, że sprawy kwalifikują się jako wyjątki w ramach układu zbiorowego.
Prezes Teamsters Canada, François Laporte, powiedział, że firma „musi stać się mądra i przestać zarabiać na ludziach, zanim wydarzy się kolejna tragedia”.
„Kanadyjski Pacyfik naraża życie, zmuszając wiele załóg pociągów do pracy dłużej niż jest to dozwolone” – powiedział Laporte w środowym oświadczeniu.
Firma z Calgary powiedziała, że jest rozczarowana tą decyzją.
„Z całym szacunkiem nie zgadzamy się z decyzją sądu i złożymy apelację” – powiedział w e-mailu rzecznik Patrick Waldron.
Decyzja z 6 czerwca zapadła niecałe dwa miesiące po tym, jak pociąg towarowy Canadian Pacific został wykolejony przez dryf w Maine, który podpalił lokomotywy i wykoleił cztery wagony z drewnem.
To ta sama linia kolejowa, na której doszło do śmiertelnej katastrofy Lac-Mégantic w 2013 roku. Canadian Pacific Railroad nie była wówczas właścicielem torów.