Paryskie hulajnogi odrzucone w referendum

Paryskie hulajnogi odrzucone w referendum

Paryż –

Paryżanie przytłaczającą większością głosowali za zakazem poruszania się po ulicach wszechobecnej w stolicy Francji hulajnogi elektrycznej.

Oczekuje się, że małe 15 000 maszyn do dzielenia opinii zniknie z centrum Paryża pod koniec sierpnia, kiedy wygasną umowy miasta z trzema operatorami.

Pytanie, które rada miejska zadała wyborcom w niedzielnym referendum w małym mieście, brzmiało: „Za czy przeciw samoobsługowym rowerom w Paryżu?”.

Wynik nie był zbliżony. Ratusz powiedział, że głosowało ponad 103 000 osób, z czego 89% nie pochwala e-hulajnóg, a tylko 11% je popiera.

Burmistrz Paryża Anne Hidalgo pochwaliła referendum konsultacyjne, określając je jako „bardzo jasne”.

„Od 1 września w Paryżu nie będzie samoobsługowych skuterów” – powiedziała.

Wielu paryżan z zadowoleniem przyjęło tę wiadomość, w tym samozwańczą przechodnię Haile Sharon.

„Jest wiele wypadków (ponieważ) ludzie nie zwracają uwagi na to, jak jeżdżą” – powiedziała Sharon. „To bardzo niebezpieczne widzieć te skutery na ziemi przez cały czas… Cieszę się, że wszyscy głosowali przeciw: 90%!”

Inni mieli nadzieję, że e-hulajnogi nie zostaną całkowicie zakazane, ale lepiej uregulowane.

„Szkoda, ponieważ zaspokaja prawdziwą potrzebę, ludzie cieszyli się, że istnieje, ale wciąż mam nadzieję, że nie tylko tego zakażą, ale poprawią przepisy” – powiedział Michael Yadan, który często jeździ na rowerze.

Głosowanie było otwarte dla wszystkich z 1,38 miliona zarejestrowanych wyborców w Paryżu, ale firmy zajmujące się skuterami skrytykowały niską frekwencję.

„Wynik opiera się na zaledwie około 100 000 głosów, co odpowiada frekwencji wyborczej na poziomie 7,46%” – powiedział rzecznik ruchu Florian Anders. „Oznacza to, że bardzo mała grupa ludzi ma nieproporcjonalny wpływ na system mobilności w mieście, co naszym zdaniem jest wstydem”.

We wspólnym oświadczeniu Lime i Dot Terre zauważono „ograniczone metody głosowania”, które nie obejmowały głosowania online ani przez pełnomocnika, oraz że strony do głosowania były ograniczone w dniu, w którym we francuskiej stolicy odbył się maraton, który wymusił zamknięcie niektórych dróg.

„Żałujemy, że paryżanie stracili opcję wspólnego i ekologicznego transportu… To krok wstecz dla zrównoważonego transportu w Paryżu przed Igrzyskami Olimpijskimi 2024” – dodała.

Hulajnogi są rozsiane po całym Paryżu, łatwe do zlokalizowania i wypożyczenia za pomocą aplikacji do pobrania i stosunkowo tanie, są hitem wśród turystów, którzy kochają ich prędkość i swobodę, jaką zapewniają.

W ciągu pięciu lat od ich wprowadzenia, w ślad za współdzielonymi samochodami i współdzielonymi rowerami, skutery do wynajęcia zyskały również zwolenników wśród niektórych paryżan, którzy nie chcą lub nie mogą sobie pozwolić na własny, ale chcieliby uciec z metra i innych środków transportu publicznego.

Ale wielu paryżan skarży się, że e-hulajnogi są obrzydliwością i zagrożeniem w ruchu drogowym, a hulajnogi brały udział w setkach wypadków, niektóre śmiertelne.

Hidalgo i niektórzy z jej zastępców prowadzili kampanię na rzecz wyeliminowania „swobodnie pływającej” floty wypożyczalni — nazwanej tak, ponieważ skutery są odbierane i podrzucane po mieście na prośbę najemców — ze względów bezpieczeństwa, niedogodności publicznych i ze względu na koszty i korzyści przed stolica jest gospodarzem przyszłorocznych igrzysk olimpijskich.

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *