Karta Apple Card kosztowała Goldman Sachs ponad 1 miliard dolarów

Karta Apple Card kosztowała Goldman Sachs ponad 1 miliard dolarów

Goldman Sachs stracił 3,03 miliarda dolarów w ciągu prawie trzech lat na swoim pakiecie biznesowym o nazwie Platform Solutions, który obejmuje kartę Apple Card. Bloomberg raporty Ta karta kredytowa odpowiadała za dużą część tych strat.

W opublikowanym w piątek zgłoszeniu regulacyjnym Goldman Sachs ujawnił, że od początku 2020 r. do końca września 2022 r. Platform Solutions odnotowała straty przed opodatkowaniem w wysokości 3,03 mld USD.

Źródła zaznajomione z tą sprawą powiedziały Bloombergowi, że po dodaniu liczb z ostatniego kwartału Platform Solutions jest na dobrej drodze do całkowitej straty w wysokości 4 miliardów dolarów w ciągu trzech lat, z czego ponad 1 miliard dolarów przypada na Apple Card.

Sachs odnotował stratę przed opodatkowaniem w dziale kart kredytowych w wysokości ponad 1,2 miliarda dolarów w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 r. i stratę przed opodatkowaniem w wysokości 1 miliarda dolarów w 2021 r. Źródła podały Bloombergowi, że straty są „głównie związane z Apple Card”. Tymczasem zgłoszono również, że z prawie 2 miliardów dolarów całkowitych strat w 2022 roku większość z nich wynika z Apple Card i platformy pożyczek ratalnych GreenSky.

Straty wynikają z ogromnej inwestycji Goldman Sachs w Apple Card, szacowanej na 1-3 miliardy dolarów, 9to5Mac raporty. Bank miał nadzieję, że Platform Solutions osiągnie próg rentowności do 2022 r., ale teraz ten cel został przesunięty na 2025 r.

Wśród strat tak było wspomniany Goldman Sachs jest również gotowy zwolnić 3200 miejsc pracy, z których większość będzie pochodzić z jednostek handlowych i bankowych.

A wszystko to dzieje się tak, jak w przypadku Biura Ochrony Finansowej Konsumentów (CFPB) Dochodzenie w sprawie biznesu kartowego Goldman Sachs. Według zgłoszenia regulacyjnego złożonego w sierpniu ubiegłego roku, CFPB bada „wdrażanie zwrotów, składanie niezgodnych płatności, rozwiązywanie błędów rozliczeniowych i reklamowych oraz zgłaszanie się do biur informacji kredytowej”.

READ  Nowe zamówienia Bronco, które zostaną wstrzymane, ponieważ Ford nie może zrealizować zamówienia

W imieniu CNBC wspomnianyTe problemy z płatnościami były spowodowane szybkim korzystaniem z karty Apple, przez co Goldman Sachs miał trudności z radzeniem sobie z powiązanymi problemami z obsługą klienta.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *