Newfoundland and Labrador Hydro twierdzi, że awaria łącza morskiego doprowadziła do przerw w dostawie prądu w całej Nowej Fundlandii w poniedziałek rano.
Rob Collett, wiceprezes ds. inżynierii w NL Hydro i operator systemu NL, powiedział, że problem – który firma określiła jako „znaczące zdarzenie” – spowodował, że energia z Nowej Funlandii do Nowej Szkocji była eksportowana szybciej niż zwykle, powodując, że system usterka.
„To jak grupa ludzi niosących kanapę. Wiesz, staramy się zachować równowagę, ale jeśli ktoś nagle odejdzie lub kanapa nagle stanie się cięższa… może to spowodować zamieszanie i wszyscy muszą przywrócić równowagę” – powiedział Collett.
Collett nazwał to „zdarzeniem zrzutu obciążenia podczęstotliwościowego”.
Jak podaje strona internetowa firmy, dzieje się tak, gdy generacja spada — na przykład w wyniku problemu z jednostką wytwórczą lub z samym systemem elektroenergetycznym, a „wcześniej wybrane bloki odbiorców są automatycznie odrzucane, aby chronić system przed przechodzimy w awarię skali.” Innymi słowy, wyłączamy zasilanie w niektórych obszarach, jeśli nagle tracimy znaczną część generacji”.
„Tak się niestety stało”, powiedział Collett, „musieliśmy pozbyć się około 57 000 klientów”.
Firma twierdzi, że większość z nich odzyskała elektryczność w ciągu 16 minut.
NL Hydro nie ustaliło przyczyny awarii, ale Collett powiedział, że Hydro pracuje nad ustaleniem, dlaczego tak się stało.
Opisał poniedziałkową awarię prądu jako odosobniony incydent.
Łącze morskie przesyła energię hydroelektryczną z Cape Ray do Point Aconi w Cape Breton przez 180 kilometrów podmorskich kabli. Łącze o wartości 1,52 miliarda dolarów jest częścią projektu Muskrat Falls.
Energia elektryczna została po raz pierwszy przesłana tym łączem w 2017 r. Po raz pierwszy Nowa Fundlandia została podłączona do północnoamerykańskiej sieci energetycznej.
Collett powiedział, że NL Hydro współpracuje z kolegami z Newfoundland Power i Nowej Szkocji, aby zapewnić niezawodność systemu w miarę zbliżania się miesięcy zimowych, ale powiedział również, że ważne jest, aby nadal „uczyć się na popełnionych błędach”.
„Mamy wiele do zrobienia, ale połączenie Labrador-Wyspa jednoczy” – powiedział. „Mamy powody do optymizmu, że niezawodność naszego systemu będzie się nadal poprawiać. Będziemy pracować nad tym z naszymi kolegami, aby zapewnić niezawodność systemu”.