Kampus, nieco niedopasowany tutaj, bezproblemowo wpasowałby się w Dolinę Krzemową. To ulepszenie dla Ubisoft, francuskiego lidera technologicznego, który wcześniej znajdował się za garażem i mieścił około 650 osób.
Ubisoft jest jednym z największych wydawców w branży gier wideo, międzynarodowym przedsięwzięciem najbardziej znanym ze swoich nazw „Assassin’s Creed” i „Far Cry”, które umieszczają nazwisko Toma Clancy’ego w większej liczbie rzeczy niż ten płodny powieściopisarz wojskowy. Obecnie firma i jej portfolio obejmujące ponad 100 aktywnych gier są postrzegane jako pożądany cel dla konkurentów, ponieważ branża wchodzi w okres konsolidacji. Ubisoft był również w centrum niektórych sejsmicznych zmian w branży w ciągu ostatnich kilku lat, w tym rozliczania się z niewłaściwym postępowaniem w miejscu pracy – problemem, który liderzy firmy twierdzą, że poradzili sobie prawidłowo i starają się to pominąć.
Wraz z rozwojem branży gier wideo Ubisoft musi ewoluować wraz z nią — albo zginąć próbując. Tę wiadomość kierownictwo firmy starało się przekazać w czwartek na imprezie w San Mandy, podczas której nakreślili długoterminową strategię skoncentrowaną na pakiecie gier, partnerstwach i technologiach mających na celu wprowadzenie firmy do następnego rozdziału w branży.
Niektóre z tych inicjatyw, które zostały zaprezentowane publiczności w sobotę w programie Forward, obejmują partnerstwo z Netflix w celu produkcji trzech nowych gier mobilnych od 2023 roku, rozszerzenie katalogu gier niezależnych dostępnych na Ubisoft+, w abonamencie firmy serwis i plan na przyszłość Zabójca doktryny Aby uczcić w tym roku 15. rocznicę najsłynniejszej serii Ubisoft.
Branża gier wideo nie była Odporny na zawirowania gospodarcze W ciągu ostatnich kilku lat, w tym wpływ pandemii na wydatki konsumentów i łańcuchy dostaw. Jednak kluczowi gracze, w tym dyrektor generalny i współzałożyciel Ubisoft Yves Guillemot, oczekują, że firma rozwinie się do ponad 300 miliardów dolarów do 2030 r. Firmy poszukujące kawałka tego rynku stoją w obliczu silnych wiatrów: zmieniają się technologie, a wraz z nimi wymagania jakościowe graczy; Talenty w tej dziedzinie są bardzo poszukiwane i trudne do zdobycia; Normy i standardy ewoluują, ponieważ deweloperzy i gracze opierają się temu, co postrzegają jako kulturę molestowania seksualnego, brak różnorodności i złe warunki pracy panujące w branży.
Guillemot powiedział w czwartek, wkrótce po ogłoszeniu Tencent nabył pakiet mniejszościowy W firmie Guillemot i jego braciach założonej w 1986 roku, przez którą prowadzą Ubisoft.
Podczas gdy ostatnie nagłówki, takie jak „Assassin’s Creed: Valhalla” i „Daleki płacz 6” Okazujące się hitem z komercyjnego punktu widzenia, przygody na żywo – gry dla wielu graczy, które są łatwe do zarabiania i które mają być zawsze aktualizowane – nie radziły sobie dobrze, ponieważ nadchodzące gry, takie jak „XDefiant”, nie zyskały przyczepności, podczas gdy wcześniejsze próby, takie jak tytuł Battle Royale „Hyper Scape” A załadowana aktualizacja NFT dla „Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint” uległa awarii i spaliła się. Ubisoft przeszedł teraz kilka trudnych kwartałów finansowych i stara się znaleźć nowy sukces pośród opóźnień i przeciętnych wydań. W lipcu, przed ogłoszeniem przez Tencent, Guillemot wezwał pracowników do cięcia wydatków tam, gdzie to możliwe.
Ponieważ firma planuje z wyprzedzeniem, kieruje swoją strategię wokół kilku najbardziej udanych nieruchomości. Osadzona w IX wieku Bagdadzie jako powrót do narracyjnych początków serii, niedawno ogłoszona Assassin’s Creed Mirage jest pierwszym krokiem Ubisoftu w kierunku przyszłości usług na żywo dla największej serii. Firma ogłosiła w sobotę, że film ukaże się w 2023 roku, w którym irańsko-amerykańska aktorka Shahreh Aghdashloo przemówi głosem Roshana, który kieruje ulicznych złodziei, którzy zostali zawodowym mordercą o imieniu Ben Ishaq.
Po tym, „Assassin’s Creed Codename Red” zostanie osadzony w feudalnej Japonii. Następnie pojawi się „Codename Hexe”, zdecydowanie czarująca gra, którą firma ujawniła z kilkoma szczegółami poza stwierdzeniem, że opracowano Ubisoft Montreal. Ubisoft wyda również darmową grę mobilną o nazwie „Assassin’s Creed Codename Jade”, której akcja toczy się w 215 roku p.n.e. w Chinach.
„Red” i „Hexe” zostaną połączone z większym centrum Assassin’s Creed o nazwie „Infinity”, wraz z trybami wieloosobowymi, do których dąży firma, w tym jednym o kryptonimie „Invictus”. Historycznie skoncentrowany na pojedynczym graczu, Assassin’s Creed może, ale nie musi, dokonać porządnego skoku w nową erę gier. Jednak Ubisoft bez wątpienia stawia na duże, mobilizując kilkanaście studiów do stworzenia kolejnego zestawu sequeli w długiej (i parkour) serii.
Ubisoft też będzie Współpraca z Netflix Za produkcję mobilnej gry „Assassin’s Creed”. W 2023 roku, w ramach tego samego partnerstwa, wydadzą gry mobilne oparte na „Valiant Hearts” i „Mighty Quest” firmy Ubisoft.
Dzięki tym nowym projektom Ubisoft stara się rozwijać w przyspieszonym tempie. Według dyrektora ds. personalnych Anniki Grant, w roku podatkowym kończącym się w marcu 2022 r. zatrudniała 4000 osób – prawie jedna trzecia z nich to kobiety. Sześciuset z tych nowych pracowników wcześniej opuściło firmę i zatrudniło się ponownie – znak, że, jak mówi Marie-Sophie Dee Wobert, starszy wiceprezes ds. operacji studyjnych, „ludzie czują zmianę” w Ubisoft.
Od lata 2020 r. firma jest przedmiotem hołdu #MeToo, a pracownicy oskarżają kierownictwo o pośrednictwo w kulturze niewłaściwego postępowania i nadużyć. Podczas gdy wielu oskarżonych dyrektorów opuściło firmę w wyniku dochodzenia, niektórzy pracownicy – w tym grupa obecnych i byłych pracowników zwana „Lepszy Ubisoft” – nadal zgłaszają swoje niezadowolenie ze sposobu, w jaki kierownictwo radzi sobie ze zgłoszeniami nadużyć.
„Tak, potknęliśmy się i przyznaliśmy się do tego”, powiedział eufemistycznie Guillemot w czwartek. CEO – nazwany w A skarga Został zniesiony w lipcu 2021 r. przez francuski związek i niektórych pracowników zarzucających „instytucjonalne molestowanie seksualne” w firmie – Ubisoft powiedział, że „dużo się nauczyłem po drodze” i „poczyniłem namacalne postępy”.
Od 2020 r. Ubisoft wprowadził nowy system zgłaszania nadużyć, zatrudnił zespół ds. różnorodności i integracji oraz nakazał menedżerom firm odbycie szkoleń z zakresu przeciwdziałania molestowaniu i dyskryminacji, mówi Grant, który był wynajęty w kwietniu W zeszłym roku kierował oblężonym zespołem HR, który sam był tematem skargi pracownicze. „To nie było tam, gdzie było rok temu”, powiedziała. „Czuję, że jako organizacja się rozwinęliśmy”.
Członkowie „A Better Ubisoft” napisali w odpowiedzi na pytania opublikowane w środę na stronie internetowej obsługiwanej przez ruch Assassin’s Creed Sisterhood, społeczność fanów, która opowiada się za lepszą reprezentacją płci w serii, którą uważają Zmiany wprowadzone w firmie W następstwie niewystarczających skandali. Niektórzy członkowie, cytowani pod pseudonimami, stwierdzili, że zespół ds. różnorodności i integracji ma „mało pracowników i niedofinansowanie” i skarżyli się na odgórne podejście kierownictwa i powiedzieli, że niektórzy z oskarżonych o niewłaściwe postępowanie nadal pracują dla firmy.
Grant, dyrektor ds. personalnych, powiedział, że każdy w Ubisoft, którego dotyczyła skarga, został zbadany. „Jeśli zostają, albo zostali uniewinnieni, albo zostali odpowiednio zdyscyplinowani” – powiedziała gazecie.
Członek pod pseudonimem „A Better Ubisoft” powiedział: „Dużo gadania, a nie dużo chodzenia”.
„Z tego, co widzę dla całej firmy, uważam, że to niesprawiedliwe” – powiedział w czwartek The Post Mark Alexis Cote, wiceprezes i producent wykonawczy „Assassin’s Creed”. „Rzeczy bardzo się zmieniły od 2020 roku i oba są w firmie” – powiedział Cote, który kierował także studiem Ubisoft Quebec City, jednym z kilku studiów wymienionych w skargach dwa lata temu na toksyczne środowisko pracy firmy. [Quebec] Studio i ogólnie w Ubisoft „z regularnymi dialogami z pracownikami i wdrażaniem bardziej 'współpracy’ i mniej 'konkurencyjnych’ sposobów pracy”.
„Ubisoft z 2022 roku nie jest Ubisoftem z 2020 roku. To dobrze” – powiedział Cote. „Mam nadzieję, że Ubisoft z 2024 roku nie będzie Ubisoftem z 2022 roku i że jesteśmy na ścieżce ciągłego doskonalenia” – dodał.
Cały ten zamęt pozostawia Ubisoft w stanie zawieszenia, gdy branża gier wideo wchodzi w okres bezprecedensowej konsolidacji Microsoft kupuje Activision Blizzard za 68,7 miliarda dolarówA Take-Two kupiło Zynga za 12,7 miliarda dolarów A Sony kupuje Bungie za 3,6 miliarda dolarów. Zakup przez Tencent ekonomicznego pakietu 49,9% w Guillemot Brothers Limited za około 300 milionów dolarów zwiększa kontrolę chińskiego konglomeratu nad Ubisoftem, który wcześniej kupił 4,5% udziałów. Według Guillemot nie zwiastowałoby to przejęcia.
Wydaje się, że w firmie Ubisoft wiadomość o inwestycji Tencent poszła dobrze z kadrą kierowniczą, która twierdzi, że popiera przesłanie Guillemota, przedstawione w wiadomości e-mail do pracowników, którą widzi The Washington Post, że Ubisoft pozostanie niezależny. „Z kreatywnego punktu widzenia biznes jak zwykle – w ogóle nas to nie dotyczy” – powiedział Fawzi Mesmar, zastępca redaktora naczelnego Ubisoft.
Jednak „Jedno, co wiem na pewno o branży gier, ponieważ jestem tu od dwudziestu lat, to to, że zawsze się zmieni” – dodał. „Nigdy nie ma nudnej chwili”.
Nathan Grayson przyczynił się do powstania tego raportu.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.