Po wystrzeleniu w 1985 r. USS Persistent śledził radzieckie, a następnie rosyjskie okręty podwodne do 1995 r., zanim w 1998 r. zostały przekazane Straży Przybrzeżnej.
Podczas zimnej wojny okręty podwodne były śledzone jako lotniskowiec USS. Teraz 68-metrowy statek szkoli następną generację kapitanów statków Great Lakes i głównych inżynierów.
Jest to stan Michigan T/S z 50 studentami z Akademii Morskiej Wielkich Jezior (GLMA) w Traverse City. Po czterech latach nauki książek w klasie i doskonalenia umiejętności marynarskich stanu Michigan, kadeci przystąpią do obszernych egzaminów, aby uzyskać uprawnienia oficerów i inżynierów na pokładzie statku handlowego.
Statek i jego załoga studencka zatrzymują się w Sault w stanie Michigan około dwa razy w miesiącu podczas rejsów szkoleniowych w St. Marys i Lake Superior, które rozpoczynają się w maju i kończą w październiku. Poszukaj Michigan zacumowanego w pobliżu rufy Muzeum Valley Camp.
„St. Mary’s to wyjątkowe miejsce do trenowania” – powiedział Chuck Miller, trener GLMA i Michigan Senior Fellow. „Miałeś jedne z najtrudniejszych doświadczeń pilota na świecie. Poruszasz statkiem około 90 stopni w nurcie, często w lodzie.”
W ciągu czterech lat studenci Millera odbywają dwutygodniowe wycieczki po Michigan, koncentrując się na rzekach Detroit, St. Clair i St. Mary, a także na wycieczkach nad jeziorami do portów Duluth, Buffalo i Chicago.
„Uczniowie w programie oficerów pokładowych robią wszystko, co może zrobić współpracownik z Michigan: prowadzą statek za sterem, wykonują pracę planisty nawigacyjnego i jeżdżą tam, gdzie statek się znajduje” – powiedział Miller.
„Studenci na kierunku inżynieryjnym obserwują z oficerem inżynieryjnym” – dodał Miller. Biegają i monitorują ciąg w maszynowni. . . Aż do zamontowania klamek do drzwi. Jeśli na łodzi jest coś, co może się zepsuć, uczniowie uczą się, jak to naprawić”.
Część szkolenia „na morzu” jest kontynuowana w ramach 100-dniowego szkolenia akademickiego na statku towarowym z regionu Wielkich Jezior. To tutaj oficerowie kadeci na pokładzie uczą się zarządzać załogą ładującą ładunek, a inżynierowie otrzymują chrzest w łączeniu mechaniki statku.
Następnie uczniowie doskonalą swoje umiejętności poprzez „projekt oceaniczny”, w ramach którego pracują przez kolejne 100 dni nad wyborem Wielkich Jezior lub frachtowca oceanicznego. Niektórzy studenci wybierają nawet statki wycieczkowe lub tankowce, w zależności od tego, gdzie chcą budować swoją karierę.
W końcu kadeci wojskowi zdobywają licencjat z technologii morskiej na North Central Michigan College, sztandarowej instytucji GLMA. W danym momencie w programie jest 200 studentów.
Miller, pochodzący z Las Vegas w stanie Nevada, jest absolwentem programu Deck Officer. Skończył jako starszy kolega z drużyny Michigan i trener akademii w nieco okrężny sposób.
„Po pracy jako zawodowy golfista i technik EMS poza szkołą średnią dołączyłem do Straży Przybrzeżnej” – powiedział. „W Las Vegas nie ma dużo wody, ale Lifeguard sprawił, że zakochałem się w dużych jej ciałach. Po ośmiu latach uzyskałem korzyści edukacyjne i przeszedłem program GLMA Deck Employee Program w latach 2015-2019.”
Miller od tego czasu pracował jako trzeci i drugi współpracownik w dwóch firmach transportowych Great Lakes: Grand River i Great Lakes Fleet, które były własnością US Steel. Został nazwany pierwszym kumplem Michigan w 2020 roku, a na początku tego roku jako trener GLMA.
„Mamy wielu takich jak ja weterynarzy ze wszystkich oddziałów” – powiedział. „Nie widzieliśmy jeszcze sił kosmicznych, ale jestem pewien, że nadchodzi”.
Kolejny weteran Great Lakes wylądował okrężną drogą: Michigan State T/S. Po zwodowaniu w 1985 roku USS Persistent śledził radzieckie, a następnie rosyjskie okręty podwodne do 1995 roku, zanim przeniesiono je do Straży Przybrzeżnej w 1998 roku. Akademia Wielkich Jezior z zadowoleniem przyjęła Doktor weterynarz zimnej wojny w 2002 roku, kiedy nadała łodzi obecną nazwę.