Oszałamiająca nowa sala koncertowa Landmark w Polsce jest wyposażona w największy w Europie Środkowej szybki system L-ISA

Oszałamiająca nowa sala koncertowa Landmark w Polsce jest wyposażona w największy w Europie Środkowej szybki system L-ISA

Oszałamiająca nowa sala koncertowa Landmark w Polsce jest wyposażona w największy w Europie Środkowej szybki system L-ISA
Oszałamiająca nowa sala koncertowa Landmark w Polsce jest wyposażona w największy w Europie Środkowej szybki system L-ISA

Polska – Wyjątkowy budynek wielofunkcyjny, który łączy przestrzeń biurową i kulturalną, nowo wybudowana Cavatina Hall w Polsce otworzyła swoje podwoje na początku tego roku. Jest to jedyna prywatna i finansowana sala koncertowa w kraju, demonstrująca bezkompromisowy design i ambicję właścicieli, by stać się punktem orientacyjnym na kulturalnej mapie Europy. Sześciopiętrowy wielofunkcyjny budynek o powierzchni 9000 stóp kwadratowych obejmuje powierzchnię biurową klasy A, jednopokojową salę koncertową i najnowocześniejsze studio nagraniowe. Ale koroną budynku jest sala koncertowa o pojemności 1000, w której znajdują się najnowocześniejsze audytorium, zintegrowane z technologią AV i obszerną siecią cyfrową i analogową, a także zaawansowany akustycznie L-ISA o dużej prędkości dźwięku. technologii z siedzibą w Warszawie przez certyfikowanego dystrybutora L-Acoustics.

Strona została stworzona przez Cavatina Holding, jedną z największych firm deweloperskich w Polsce. Ten wspaniały budynek jest strategicznie zlokalizowany w wielokulturowym południowopolskim mieście Pelesko-Piala, centrum przemysłowym i artystycznym położonym w pięknych górach Peskidi. Wśród wydarzeń odbywających się w mieście znajduje się Bielska Zadymka Jazzowa, historycznie znaczący festiwal jazzowy, który obecnie odbywa się w Cavatina Hall.

„Możemy śmiało powiedzieć, że Cavadina Hall to jeden z najlepszych obiektów na świecie, promujący biznes i sztukę w wyjątkowym i nowoczesnym budynku” – wyjaśnia Katarzyna Pytlarczyk, dyrektor Fundacji Fitusia w Cavatina. Hala. „Sala koncertowa została zaprojektowana tak, aby można było specjalnie tworzyć wszystkie rodzaje muzyki, a jej akustyczna symfonia i sala mogą wyrażać pełną gamę kolorów podczas koncertów i występów popowych i rockowych.” Każda przestrzeń w Cavadina Hall jest zbudowana zgodnie z najwyższymi standardami, od siedzeń po ściany i balustrady oraz wyrafinowane ukryte szafki wibracyjne po automatyczne przesuwane zasłony. Wybór technologii L-Acoustics L-ISA jest logiczną konsekwencją tego podejścia. „Ponieważ jesteśmy tylko w kilku miejscach z takim systemem, znajduje się on w czołówce europejskich teatrów” – mówi Marcin Smolik, producent i dyrektor zarządzający Cavatina Hall. „Zainteresowanie technologią jest ogromne. To uczta dla artystów, a dla publiczności to jakość.

Ze względu na wieloletnie doświadczenie w wysokiej jakości instalacjach AV firma Audio Plus została zatrudniona jako wykonawca techniczny. Krótko mówiąc, zespół Audio Plus oraz jego wybrani dostawcy i podwykonawcy byli jedynymi wykonawcami pracującymi nad projektem od jego powstania do zakończenia, wybierając wysokiej jakości technologię i zapewniając fachowe wsparcie podczas całego złożonego projektu. Zapewnienie udanej integracji całej infrastruktury technicznej.

„Kiedy zostaliśmy wezwani do zarządzania instalacją AV, wiedzieliśmy, że ten projekt będzie wyjątkowy. Projekt. „Podczas wstępnych dyskusji szybko zdecydowano, że zaprojektujemy amorficzny system dźwiękowy 360 stopni, aby spełnić tę opcję, a technologia L-Acoustics L-ISA byłaby odpowiednia dla tego podsumowania”.

„Przez dziesięciolecia stosowaliśmy kompromisy, aby używać stereo do dźwięku koncertowego”, kontynuuje Willie Klein, inżynier ds. użytkowych w L-Acoustics. Dopasowanie głośników, zamiast aparatów słuchowych z miejsca ich umieszczenia na scenie, technologia L-ISA zapewnia słuchaczowi naturalne wrażenia, zasadniczo zapewniając to, co słyszysz, bez wzmocnienia dźwięku. L-ISA jest w pełni zanurzona, odtwarzając ten sam obraz dźwiękowy dla całej publiczności, gdziekolwiek jest widz.

Zespół Cavatina ciężko pracował, aby zapewnić jakość systemu, przedstawiając projekt techniczny sprawdzony przez londyńskie biuro Sound Space Vision. Wirtualna próbka dźwięku hali, w tym belki na podbalkonach i skrzynie wibracyjne nastrojone w różnych częstotliwościach, zostały niezależnie przetestowane w laboratorium Zakładu Akustyki Instytutu Techniki Budowlanej w Warszawie. . Zapewniło to, że projekty akustyczne i techniczne działały w doskonałej harmonii i dodatkowo wzmocniło zaufanie do Audio Plus.

Specyfikacja klasyfikuje Cavatina Hall jako jedną z największych instalacji L-ISA w Europie i zapewnia najwyższy poziom niezawodności dźwięku Audio Plus. W sumie 141 półek L-akustycznych jest rozmieszczonych w konfiguracji 360 stopni. Układ przedni opiera się na sześciu siedmiu podwieszeniach Kiva II i SB15m, który rozciąga się na całej szerokości platformy, a niska częstotliwość jest zawieszona nad widownią przez cztery subwoofery KS28. Osiem usług 5XT Spatial Front Fill i dziewięć systemów audio 5XT za kulisami dla siedzeń na dwóch balkonach. Dwie dodatkowe szafki X8 są używane jako wypełnienie i zamknięcie sześciu balkonów X8, podczas gdy każdy poziom balkonu mieści 28 szafek efektowych X8, 14. Ten system jest kontrolowany przez dwa nadmiarowe procesory L-ISA.

Monitorowaniem poziomu zarządzają łącznie 23 półki, w tym X8, X12 i X15HiQ. Cały system jest zasilany przez połączenie wzmacniaczy sterowników LA4X, LA2Xi i LA12X, dostarczając zintegrowaną moc 108 kW. Ponadto Cavatina Hall jest wyposażony w mobilny system Syva do prezentacji wydarzeń w innych miejscach, takich jak Foyer lub Sala Kameralna, wybranych ze względu na estetykę i jakość dźwięku.

Ogólnie rzecz biorąc, estetyka była ważnym czynnikiem dla Cavadiny; Nawet w sali na 1000 miejsc system audio jest płynny i praktycznie niewidoczny. Warto zauważyć, że Cavadina Hall to pierwsza w Polsce sala koncertowa, w której zastosowano automatyczne śledzenie obiektów, co pozwala systemom dźwiękowym i świetlnym monitorować i odzwierciedlać ruchy muzyków, aktorów czy mówców. Dzięki temu możliwa jest automatyzacja ruchów poziomów i automatyczne uruchamianie akcji multimedialnych. Sercem systemu jest procesor rdzeniowy TTA Stagetracker, który komunikuje się z nadajnikami systemu za pośrednictwem systemu antenowego. Reżyser imprezy ma 32 nadajniki tagów śledzących sceny, które można przypisać do dowolnego muzyka lub aktora.

Wiele uwagi poświęcono sieci audio; Jest jednym z największych w kraju. Łącznie zainstalowano 43 przyłącza sygnalizacyjne w audytorium, audytorium i za kulisami, holu wejściowym, studiu nagrań, mostach oświetleniowych, patio na dachu na koncerty plenerowe oraz garażu podziemnym dla wozów transmisyjnych. . Każde połączenie posiada wejścia analogowe i cyfrowe – dostępne w wersji koaksjalnej, optycznej i CAT 6A – a wszystkie sygnały są dostarczane do wzmacniacza, gdzie można je zamontować niezależnie. Istnieją również bezpośrednie skrętki na czterech poziomach miksowania FOH i monitorowego, co umożliwia łatwe podłączenie do dowolnej konsoli gości. Ponieważ sygnały mogą być wysyłane w dowolne miejsce w dowolnym formacie, złożoność można osiągnąć bez konieczności walki z systemem. System dystrybucji sygnału nie tylko ułatwia wydarzenia na żywo w hali, ale może także nagrywać i transmitować je na żywo z dowolnego miejsca, np. w studiu nagraniowym audytorium.

W sali koncertowej znajdują się cztery najnowsze konsole DiGiCo Quantum 338, jedna na front domu i jedna na monitor. Dystrybucja sygnału między FOH a studiem nagraniowym odbywa się za pomocą rdzenia optycznego, a konwertery AuviTran tworzą zintegrowaną sieć. Sygnały do ​​studia lub ciężarówki transmisyjnej będą przesyłane za pośrednictwem Dante, MADI lub analogowego, w zależności od ostatecznego projektu. System Optocore/Auvitran może obsłużyć 1856 sygnałów cyfrowych. Sygnały analogowe są rozdzielane przez 96-kanałowy rozdzielacz analogowy, podczas gdy Optocore może obsłużyć kolejne 96 sygnałów analogowych, zapewniając pełniejszy i bardziej wszechstronny system dystrybucji sygnału.

Smolik Quadiny opisuje to miejsce jako „z reguły, że gwiazdą nie jest artysta, ale publiczność”. Tomasz Ibrom z Audio Plus, który odpowiada za całą instalację, zgadza się, że misją grupy jest dostarczanie najwyższej jakości doznań dźwiękowych artystom, a zwłaszcza publiczności: „Sala Cavadina może pomieścić blisko tysiąc osób, ale dzięki L-acoustics , nie traci swojej intymnej atmosfery. Zadbano o to, aby każdy członek publiczności miał dobrą widoczność na scenie i osobiste wrażenia słuchowe.

Dzięki innowacyjnemu i kompleksowemu podejściu projektowemu firmy Audio Plus, Cavatina Hall to prawdziwy kamień milowy w dziedzinie dźwięku koncertowego, za który firma zdobyła nagrodę Best Builder Awards w kategorii Technologia w konkursie Polish Builder Magazine.

Oszałamiająca nowa sala koncertowa Landmark w Polsce jest wyposażona w największy w Europie Środkowej szybki system L-ISAOszałamiająca nowa sala koncertowa Landmark w Polsce jest wyposażona w największy w Europie Środkowej szybki system L-ISA

3 maja 2022

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *