Apple jest niezadowolony z tytułu „Apple-Man”, który reżyser filmów niezależnych Vasyl Moskalenko planuje wykorzystać w filmie komediowym, który jest w fazie rozwoju, a firma z Cupertino sprzeciwia się zgłoszeniu znaku towarowego Moskalenko „Apple-Man”. (przez iPhone w Kanadzie).
Moskalenko w 2020 roku uruchomił a udany projekt na Kickstarterze za „Apple-Man”, komediowy film akcji, opowiadający o po części ludzkim, po części superbohaterze z jabłkami, który potrafi lewitować jabłka, a teraz, gdy film jest w postprodukcji, Apple ma problem z nazwą „Apple-Man”. W filmie na YouTube Moskalenko wyjaśnia, że Apple sprzeciwił się znakowi towarowemu Apple-Man i „zainicjował postępowanie sądowe”, wysyłając mu 467-stronicowy dokument „pełny prawniczej terminologii”.
„Mój film nie ma nic wspólnego z korporacją Apple” – mówi w filmie Moskalenko. „Nigdy nie wspomniałem nic o MacBookach, iPhone’ach, iPadach i tak dalej. Ani jednego słowa”. Moskalenko mówi, że jego film jest o jabłkach, „owocach”. Wygląda na to, że Apple obawia się, że konsumenci pomyślą, że „Apple-Man” jest powiązany lub zatwierdzony przez Apple.
W apelu do Apple Moskalenko mówi, że „nie ma nic poza szacunkiem” dla firmy, a jego film nie jest w żaden sposób związany z iPhone, MacBooki lub inne produkty Apple.
Szanowna firma Apple, rozumiem, że chcesz chronić swoją firmę i swój produkt przed wszelkimi negatywnymi skutkami w jakikolwiek możliwy sposób, ale w żadnym wypadku nie mam zamiaru zaszkodzić Twojej marce moim filmem. Z tą produkcją nie ma żadnych negatywnych skojarzeń ani negatywnych skojarzeń.
I z przyjemnością przekażę wam ostatnie cięcie, abyście sami osądzili. Nie zamierzam produkować telefonów komórkowych, komputerów, oprogramowania, niczego, co mogłoby być uważane za sprzeczne z twoją marką. Chcę tylko zrobić film komediowy o superbohaterze z super mocą, która jest powiązana z ulubionymi owocami wszystkich.
Moskalenko mówi, że jest „otwarty na wszelkie negocjacje” i ma nadzieję, że uda mu się dojść do porozumienia z Apple. Powiedział też iPhone w Kanadzie że martwi się, że będzie musiał wydać pieniądze z Kickstartera na sprawy sądowe.
W przypadku odmowy rejestracji jego znaku towarowego Moskalenko obawia się również, że Apple będzie mógł zażądać usunięcia filmu po jego premierze. „Właściwie to wygląda na zastraszanie znaków towarowych” – powiedział do iPhone w Kanadzie.
Apple zaangażowało się w inne poważne spory dotyczące znaków towarowych dotyczące projektów, które wydają się mieć niewielki związek z firmą. W zeszłym roku Apple przeciwko znakowi towarowemu Prepear, ponieważ logo w kształcie gruszki za bardzo przypominało własne logo Apple. Prepear i Apple były w stanie rozwiązać problem po tym, jak Prepear wprowadził drobne poprawki do wzoru liścia niedźwiedzia.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.