Morgan Wallen w weekend wkroczył na scenę muzyki historycznej i country, znak, który wielu interpretuje jako Grand Ole Opry, dając niespokojnej gwieździe błogosławieństwo i drogę do pojednania po tym, jak użył rasistowskich obelg przed kamerą.
Chociaż powrót gwiazdy country do opinii publicznej wydawał się nieunikniony, A Tweet z Opry o fanach Surprising Wallen W swoim regularnym sobotnim programie radiowym ostro krytykował głównie biały establishment i jego historię jako strażnika.
Artyści z Yoli, Allison Russell, Rissi Palmer, Noelle Scaggs z Fitz and the Tantrums, Joy Oladokun i Chely Wright, a także zdobywcy nagrody Grammy Brandi Carlile i Jason Isbell, zastanawiali się, w jaki sposób decyzja Opry może mieć niepokojące konsekwencje dla artystów kolorowych w muzyka country.
„Nierozważna trasa odkupienia Morgana Wallena to gwóźdź do trumny, który zdał sobie sprawę, że te reżimy i to miasto nie jest tak naprawdę nasze” Oladokun napisał w niedzielę.
Wallen został schwytany w zeszłym roku przez kamerę używając rasistowskich obelg i chociaż niektóre organizacje tymczasowo go zakazały, wrócił na fale radiowe i pozostaje najpopularniejszym artystą 2021 roku we wszystkich gatunkach. W zeszłym roku wznowił koncertowanie po arenach i wydał nową muzykę, w tym Współpracuje z raperem Lil Dorkiem, który jest czarny, i Ernest artysta country. Wallen pojawił się bez zapowiedzi w emitowanym od prawie 100 lat The Opry, by zaśpiewać z ERNESTEM.
To był dobry dzień dla kwiaciarni w Grand Ole Opry 🌹❤️ @ Ernest615. MorganWallen oprys pic.twitter.com/SQZLWB5YYA
i[مدش].MustafaHosny O Boże, Amen
Tym razem krytyka skupiła się bardziej na wyciszonych odniesieniach Aubreya niż samego Wallena.
„To pomysł młodego czarnego artysty, który przychodzi do tego miejsca i zastanawia się, czy ktoś jest po jego stronie” książki espel. „To, co wielu z nas uważa za początkowy zaszczyt, może niektórych onieśmielać”.
Puste obietnice równości rasowej
Dla wielu czarnoskórych artystów obietnice zmian i równości rasowej w instytucjach muzyki country pozostają puste.
W 2021 r. zaczęła wydawać pisarka Holly G Blog o nazwie Black Opry Stworzyć dom dla czarnoskórych artystów i fanów. Od tego czasu rozrósł się w niecały rok do zintegrowanej społeczności i pokazuje w miejscach w całym kraju. Entuzjazm dla tego, co stworzyła, rósł tak bardzo, że miejsca docierały nawet do wystaw książek.
Spotkała menedżera talentów Opry z propozycją poprowadzenia programu Black History w przyszłym miesiącu we współpracy z Black Opry. Powiedziała, że przedstawiciel Aubrey podkreślił, że starannie wybierają, kto pojawi się na ich scenie.
Przekonują się, że mogą zaprosić na scenę kilku czarnych wykonawców i dać im debiut, który trochę uspokoi lub wyciszy.— Holly G, pisarka i założycielka bloga Black Opry
Po pojawieniu się Wallena Holly G napisała list z prośbą o wyjaśnienie, w jaki sposób Opry czuł, że Wallen spełnia ich kryteria.
„Zorientowali się, że mogą zaprosić na scenę kilku czarnych artystów i dać im swój debiut, a to trochę uspokoi lub uspokoi ludzi” – powiedziała w poniedziałek The Associated Press. „Ale jeśli spojrzysz na hierarchię fundacji, nic się nie zmieni. Przez całą historię fundacji mieli dwóch czarnych członków”.
Publicystka Opry nie odpowiedziała na prośbę AP o komentarz, a Holly G powiedziała, że również otrzymała odpowiedź na swój list dopiero we wtorek rano.
Przeprosiny za rasistowski język
Po krótkim okresie Film Wallena został opublikowany na TMZPiosenkarz country przeprosił i poprosił fanów, aby nie bronili jego rasistowskiego języka. Ale jego fani zebrali dla niego swoje poparcie, zwiększając liczbę audycji, gdy stacje radiowe wyciągały go ze swoich list odtwarzania. Sam Wallen przyznał się do braku świadomości, gdy został o to poproszony dzień dobry Ameryko w lipcu ubiegłego roku o tym, czy muzyka country ma problem z rasą.
Odpowiedział: „Wygląda na to, tak. Tak naprawdę nie usiadłem i nie pomyślałem o tym”.
Publicysta Wallena nie odpowiedział na prośbę o komentarz od Associated Press.
słuchaj | Panel muzyczny CBC Radio Q omawia reakcję Morgana Wallena:
Q10:47Czy gwiazda muzyki country Morgan Wallen powróci do normalności po jej odwołaniu?
Charles Hughes, profesor w Rhodes College w Memphis i autor Dusza kraju: tworzenie muzyki i tworzenie rasy na amerykańskim południuGranie w Opry – jedną z najważniejszych instytucji w historii gatunku – legitymizuje artystów – mówił.
Hughes powiedział, że utwór Wallena, w Aubrey Theatre i innych scenach, na których występuje, wydaje się, że „niesforny biały artysta” jest mile widziany z powrotem w rodzinie.
„Narracja o pojednaniu jest naprawdę potężna”, powiedział Hughes, „a pojednanie bez prawdziwego rozliczenia lub rozliczenia może w rzeczywistości zakończyć się na gorsze”. „Ponieważ jeśli nie rozwiążesz problemu, zachowujesz się tak, jakby nigdy się nie wydarzył”.
Nie warto walczyć o dzielenie przestrzeni
Muzyczka Adia Victoria zauważyła, że czarne twarze wokalistki od lat grają w Aubrey komedie. Harmonijkarz Deford Bailey, pierwszy instrumentalista operetkowy na premierze w 1927 roku, został zwolniony i opuścił biznes muzyczny. Tylko Charlie Pride, który zmarł w 2020 roku, oraz Darius Rucker zostali oficjalnie zaproszeni do bycia stałymi członkami.
Zespół zarządzający Opry wybiera artystów na członków w oparciu o sukcesy zawodowe, takie jak sprzedaż i uznanie w branży, oraz ich zaangażowanie na rzecz odbiorców. Wallen nie jest członkiem, ale był gościem.
Moment pojawienia się Wallena Aubreya nadszedł w ten sam weekend, kiedy nominowana do nagrody Grammy gwiazda country Mickey Gayton napisała na Twitterze o rasistowskim komentatorze, podczas gdy biała gwiazda country była. Raylin powiedział w wywiadzie dla konserwatywnego redaktora podcastów Że ten typ nie był rasistowski, ponieważ sama nie doświadczyła rasizmu. Guyton jest czarny.
Holly J. powiedziała, że zbieżność tych wszystkich w ciągu kilku dni była stresująca dla artystów o różnym pochodzeniu rasowym i etnicznym, dlatego widzi potrzebę tworzenia nowych przestrzeni i organizacji poza istniejącymi od dawna instytucjami tego gatunku, które zapewniają sanktuarium. Spraw, aby wszyscy poczuli się mile widziani.
„Stworzymy własną publiczność, sceny i tradycje” – powiedziała. „Nie warto walczyć o dzielenie przestrzeni z ludźmi, którzy absolutnie cię tam nie chcą”.