Amazon twierdzi, że naprawił „błąd” z wirtualną asystentką Alexą po tym, jak 10-letnia dziewczynka została poproszona o włożenie pensa do gniazdka elektrycznego w ramach „wyzwania”.
„Wyzwanie groszowe” było rozpowszechniane w mediach społecznościowych i rozpowszechniane na platformach takich jak TikTok.
Widzi, jak ludzie podłączają urządzenia elektryczne do połowy do gniazdka, a następnie dotykają pensa lub innego metalowego przedmiotu w zębach, aby otrzymać porażenie prądem.
Matka dziewczynki, Kristen Levdahl Pisał o wypadku na Twitterze, mówiąc, że ona i jej córka podejmują wyzwania od nauczyciela w siłowni na YouTube, gdy robi się chłodniej, kiedy jej córka pomyślała, że poprosiła Alexę za pośrednictwem rodzinnego Amazon Echo, aby zrobiła jeszcze jedno.
Alexa odpowiedziała, nazywając „Penny Challenge”, zgodnie ze zrzutami ekranu, które Livdahl opublikowała na Twitterze.
„Byłem tam i krzyknąłem: „Nie Alexa, nie! „Jak pies” – napisała na Twitterze Livdahl. „Moja córka mówi, że i tak jest zbyt mądra, żeby zrobić coś takiego”.
W oświadczeniu przesłanym e-mailem do CTVNews.ca we wtorek rzecznik Amazona powiedział: „Zaufanie klientów jest w centrum wszystkiego, co robimy, a Alexa ma na celu dostarczanie klientom dokładnych, istotnych i pomocnych informacji. podjęliśmy szybkie działania, aby to naprawić”.
W oświadczeniu nie podano szczegółów dotyczących wprowadzonych zmian.
Uczestnictwo w „wyzwaniu za grosze” lub wkładanie jakiegokolwiek metalu, który może przewodzić prąd do gniazdka pod napięciem, może kogoś zranić lub porazić lub wywołać pożar.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.