Pasażerowie SkyTrain mogą spodziewać się nowej generacji pociągów, które za kilka lat staną się jednym z dominujących modeli floty linii Expo i Millennium.
W ramach procesu TransLink dla Ukończono projektowanie nowych pociągów Mark V, producent pociągów Alstom wysłał model jednego wagonu naturalnej wielkości do centrum obsługi i konserwacji SkyTrain w pobliżu stacji Edmonds w Burnaby.
Będą to najdłuższe i jak dotąd pojazdy SkyTrain o największej pojemności, z pociągami Mark V skonfigurowanymi jako pięciowagonowe pociągi przegubowe, co oznacza, że pasażerowie mogą chodzić z jednego końca pociągu na drugi – podobnie jak obecny czteroczłonowy Mark. Po trzecie, pociągi.
Nowe funkcje, których można się spodziewać, to bardziej elastyczna, otwarta przestrzeń na stojaki na rowery, wózki dziecięce i wózki inwalidzkie, a także wprowadzenie bardziej obwodowych siedzeń bocznych – podobnie jak w samochodach Mark I – w celu poprawy dostępności i pojemności. Niektóre miejsca elastyczne i stojące są wspierane przez wyściełane, pochylone pręty.
Pasażerowie zobaczą więcej elastycznej przestrzeni na końcu wagonów w pociągu, podczas gdy bardziej typowe miejsca siedzące w pierwszym rzędzie można znaleźć w wagonach środkowych. Ponadto „przednie siedzenie” – postrzegane jako „najlepsze miejsce” w pociągu – powróciło na końcu wagonów, ponieważ była to prośba gospodarzy SkyTrain o większy komfort, gdy pociągi muszą być prowadzone ręcznie.
Dokonana zostanie również znacząca modernizacja systemów informacji pasażerskiej i komunikacji poprzez zainstalowanie nad wejściami szerokoekranowego wyświetlacza cyfrowego LCD – zastępując dotychczasowe miejsce do oznaczania tras używane do drukowania przestarzałych map sieci kolejowej i map LED na najnowszych Mark II i Mark III pociągi.
Ekrany LCD mogą pokazywać lokalizację pociągu w czasie rzeczywistym i informacje o następnej stacji na kilku naprzemiennych interfejsach map, aby zapewnić większą przejrzystość, w tym mapę całego systemu Expo i Millennium oraz powiększoną mapę, która zawęża lokalizację pociągu.
Korzystanie z tych ekranów LCD umożliwi również dynamiczne wyświetlanie aktualnego czasu, przerw w świadczeniu usług, alertów o przejazdach, a być może nawet wiadomości i informacji o pogodzie.
Ponadto wprowadzenie wskaźników świetlnych na bokach i na dole ekranów LCD pomaga pasażerom niedosłyszącym lub niedosłyszącym.
Rzeczniczka TransLink Tina Lovegren powiedziała w piątek Daily Hive Urbanized, że projekt jak dotąd spotkał się z pozytywnymi opiniami ekspertów ds. dostępu.
Należy podkreślić, że przedstawione na modelu projekty są w tej chwili jedynie koncepcją. Zanim nowa flota pociągów będzie mogła być produkowana na skalę masową, pracownicy TransLink prześlą ostateczne prośby o zmianę projektu do producenta, w tym ukończenie programu barwienia podłóg.
Podczas gdy aktualnym najnowszym modelem pociągów używanym na liniach Expo i Millennium jest Mark III, w którym pierwsze pociągi pojawiły się w systemie w 2016 roku, nazwa tych pociągów nowej generacji to Mark F. Pominięty, nosi nazwę pociągów Mark III, które przechodzą kilka drobnych ulepszeń.
Ogólnie rzecz biorąc, pociągi Mark V mają w dużej mierze ten sam projekt, co Mark III, ale z pewnymi znaczącymi ulepszeniami w zakresie wydajności projektowania wnętrz, dostępności, informacji dla pasażerów i komunikacji.
Projekt Mark V opiera się na pozytywnych opiniach pasażerów, które Mark III otrzymywał na przestrzeni lat, a także Wyniki przeprowadzonych w 2019 r. konsultacji społecznych dotyczących projektu nowej trasy flotys.
w koniec 2020 r.Po międzynarodowym procesie przetargowym, TransLink ogłosił, że wybrał Bombardier Transportation do zaprojektowania i zbudowania 205 nowych wagonów (41 pięciowagonowych pociągów) dla linii Expo i Millennium kosztem 723 mln USD. Pociągi te są teraz technicznie napędzane przez Alstom, po Francuski gigant kolejowy sfinalizował w styczniu 2021 r. transakcję nabycia oddziału transportu kolejowego firmy Bombardier w Quebecu., który od pokoleń jest dostawcą pociągów na liniach Expo i Millennium.
Pojemność z 125 samochodów Mark V zostanie wykorzystana Wycofana oryginalna flota 150 samochodów Mark 1 Począwszy od lat 80. i wczesnych 90. XX wieku, zwiększona przepustowość wymagana na czas do 2025 r. Otwarcie rozszerzenia Broadway Millennium Line do Arbutus. Kolejnych 80 nowych samochodów zostanie wykorzystanych do poprawy ogólnej pojemności na liniach Expo i Millennium.
Pierwszy pociąg Mark V przyjedzie w 2023 r., a wszystkie nowe wagony będą działać do 2027 r. Pociągi te zwiększą przepustowość w godzinach szczytu do 17 500 pasażerów na godzinę (pphpd) na linii Expo i 7500 pphpd na linii Millennium.
Aby dostosować się do napływu nowych pociągów dalekobieżnych, TransLink dokonuje niewielkiej rozbudowy swojej działalności operacyjnej i obiektów obsługi SkyTrain w Edmonds, oraz Budowa nowego czwartego Centrum Operacyjno-Konserwacyjnego (OMC4) w Coquitlam, na północny zachód od stacji Braid. Nowa OMC4 Obiekt Zbudowany na 27-hektarowym parku przemysłowym przy 225 North Road, początkowa zdolność magazynowania i konserwacji wyniesie 145 samochodów, z możliwością rozszerzenia do maksymalnej zdolności produkcyjnej 170 samochodów w przyszłości. Budowa OMC4 rozpoczęła się na początku tego roku i ma się zakończyć na początku 2026 roku, w sam raz na zwiększenie floty.
Oprócz Niektóre perony na liniach Expo i Millennium ulegną nieznacznemu wydłużeniu Aby spełnić minimalne wymagania przeładunkowe dłuższych pociągów Mark V.
OMC2, naprzeciwko głównego centrum serwisowego OMC1 w Skytrain w Edmonds, również przechodzi obecnie rozbudowę – Budowa supernowoczesnego budynku centrum kontroli o wartości 110 mln USD dla linii Expo i Millennium. Stanowi to upgrade do SkyTrain Control Center i zapewnia dodatkową zdolność przeładunkową dla Millennium Line Broadway i Expo Line Surrey-Langley Extension.