Jeśli nagrzewnica nie ogrzeje Twojego samochodu, możesz mieć problem z układem chłodzenia. chłodnica samochodowa Jest pompowany przez silnik pojazdu, powodując cyrkulację gorącego płynu chłodzącego w układzie ogrzewania pojazdu. Mając to na uwadze, oto osiem typowych problemów z układem chłodzenia, które mogą prowadzić do: problem z grzałką a niektóre konserwacja kroki w celu rozwiązania tych problemów.
1. Termostat
Dla mnie naprawa kumplaZawór ten otwiera się i zamyka, gdy pojazd osiągnie żądaną temperaturę. Gdy termostatu nie można zamknąć, pojazd może nie nagrzewać się skutecznie. Zły Termostat Może to również powodować inne problemy w samochodzie, takie jak zapalenie się kontrolki silnika na desce rozdzielczej.
Jeśli twój samochód ma wadliwy termostat, mechanik może zainstalować zamiennik. Jeśli znasz się na konserwacji samochodu, możesz nawet samodzielnie go przetestować i wymienić.
2. Poluzowane zaciski lub uszkodzone węże chłodziwa
Węże płynu chłodzącego i zaciski, które zabezpieczasz, mogą powodować wiele problemów, w tym zatkane węże i luźne zaciski. Takie problemy mogą wpływać na działanie grzejnika, ale dobrą wiadomością jest to, że problemy te można łatwo wykryć podczas inspekcji.
Wymiana starych obejm i węży rozwiąże ten problem i pomoże grzałce. Po zamontowaniu nowych części zawsze upewnij się, że są one prawidłowo podłączone i że w pojeździe nie ma wycieków.
3. Pompa wodna
dla Was pompa wodna Odpowiada za obieg płynu chłodzącego w pojeździe. Może być częstym źródłem problemów z instalacją grzewczą. Pompy wodne mogą przeciekać i czasami tracą zdolność do prawidłowego obiegu chłodziwa. Gdy pompa wodna jest stara i ma problemy z działaniem, mechanik prawdopodobnie zaleci jej wymianę.
4. Silnik wentylatora
Wentylatory silnika zapewniają dodatkowe chłodzenie pojazdu, gdy sam płyn chłodzący nie wystarcza do wystarczającego obniżenia temperatury silnika. Czasami jednak nie można wyłączyć wentylatora silnika, co może uniemożliwić rozgrzanie płynu chłodzącego do użycia w nagrzewnicy.
Wymiana wyłącznika termicznego sterującego wentylatorem silnika powoduje ponowne wyłączenie wentylatora, co powinno pomóc w rozwiązaniu problemu z nagrzewnicą.
5. Korek chłodnicy
Osłony chłodnicy otwierają się i zamykają, aby zapobiec zbyt wysokiemu ciśnieniu w układzie chłodzenia. Jednak pęknięte korki zacinają się, zapobiegając wystarczającemu nagrzaniu chłodnicy.
Mechanik z łatwością zdiagnozuje problem z korkiem chłodnicy, a wymiana korka powinna przywrócić działanie grzałki.
6. Śluza powietrzna
chłodnica samochodowa Nieszczelności mogą tworzyć pęcherzyki powietrza zwane śluzami powietrznymi, które mogą zakłócać regularną cyrkulację chłodziwa. Gdy płyn chłodzący nie może krążyć tak, jak powinien, mogą wystąpić problemy z ogrzewaniem.
Zwalczanie śluzy powietrznej to coś, co kierowcy mogą zrobić bez udawania się do warsztatu samochodowego. Uruchomienie silnika z nagrzewnicą ustawioną na maksymalną możliwą moc i otwarty korek zbiornika płynu chłodzącego na kilka minut może pomóc w usunięciu pęcherzyków, które utworzyły się w płynie chłodzącym.
7. Poziom płynu chłodzącego
Jest to jeden z najczęstszych problemów, które mogą powodować awarię grzejnika. Jeśli twój samochód nie ma wystarczającej ilości płynu chłodzącego, rdzeń nagrzewnicy nie będzie w stanie skutecznie ogrzać samochodu.
Aby rozwiązać ten problem, dodaj więcej płynu chłodzącego do swojego samochodu. Odtąd sprawdzaj, czy Twój samochód może się nagrzewać. Jeśli wystąpią większe problemy z ogrzewaniem, może to oznaczać nieszczelność.
8. Wyciek płynu chłodzącego
Gdy płyn chłodzący wycieka z chłodnicy, poziom płynu chłodzącego może być niewystarczający do działania układu ogrzewania pojazdu. Możesz wykryć wyciek z chłodnicy, sprawdzając, czy pod samochodem nie ma kałuż.
Prawdopodobnie potrzebny będzie mechanik, aby temu zaradzić. Niektóre problemy z grzejnikiem można naprawić, ale w przeciwnym razie będziesz potrzebować nowego grzejnika.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”