Przeczytaj transkrybowany dźwięk
Raper Ye, wcześniej znany jako Kanye West, podkreślił kontrowersyjną frazę „White Lives Matter”, kiedy nosił koszulkę z napisem podczas Tygodnia Mody w Paryżu w zeszłym miesiącu.
Chociaż początkowo zamierzał sprzedawać takie koszule, musiałby przeskoczyć kilka przeszkód, aby to zrobić. To dlatego, że znak towarowy dla tego wyrażenia jest teraz własnością pary czarnych radiowców, Ramses Jaa i Quinton Ward.
„W markowej przestrzeni, więc pomyśl o modzie, możemy uniemożliwić ludziom uzyskanie zachęty finansowej do masowej produkcji tych ubrań, tych T-shirtów” – powiedział Ja. TeraźniejszośćMatta Gallowaya.
Ja Ward, gospodarz programu radiowego Phoenix, Arizona Ostrza obywatelskieMarka oficjalnie przejęła pod koniec października od lokalnego słuchacza, który chciał pozostać anonimowy.
Ja powiedział, że właściciel nie uważa, że jest w „najlepszej pozycji, aby rozmawiać z czarnymi sprawami” i uważał, że ochrona promu jest bardziej w rękach Ja Warda.
„W krótkim czasie skontaktowali się z nami i przeprowadzili z nami rozmowę na temat… skierowania do marki i zasadniczo oddali ją pod naszą opiekę, abyśmy mogli podjąć decyzję” – powiedział Ja.
„Ta osoba czuła, że mamy odpowiedni nastrój, mamy właściwe poglądy i jedziemy z miłością. I czułem, że marka będzie w dobrych rękach [Quinton] i jestem w szyfr obywatelski. „
Czasami opozycja wygląda w określony sposób. Czasami wyglądają tak jak my, a to może być jeszcze bardziej szkodliwe.– Ramzes JA, współgospodarz Civic Cipher
Po audycji Ja… powiedział: Teraźniejszość Następnym krokiem byłaby zmiana nazwy na National Association for the Advancement of Coloured People (NAACP) lub Ligę Przeciwko Zniesławieniu.
Obecnie znak towarowy duetu daje wyłączną własność logo – oraz prawo do pozwania każdego, kto użyje tego wyrażenia w celu uzyskania korzyści finansowych.
To niekoniecznie powstrzymuje ludzi przed rysowaniem tego wyrażenia na swoich ubraniach, powiedziała Ja.
„Nie możesz wejść do sklepu i go kupić, chyba że jest na sprzedaż przez Civic Cipher LLC – i muszę tutaj uważać, nie jestem pewien, czy kiedykolwiek to zobaczysz”.
Wyciszanie szkodliwych fraz
Decyzja o utworzeniu znaku towarowego nie była jednak łatwa dla Ja i Warda, częściowo ze względu na historię frazy jako odpowiedzi na zwrot „Black Lives Matter”.
„my [Black] Ludzie uznali za konieczne podkreślenie, że nasze życie ma znaczenie i że nasze życie ma wartość i że zasługujemy na życie i rozwój”.
„Ale fraza 'Biali Żyje Materia’ narodziła się wrogo, w odpowiedzi na twierdzenie, że czarne życia mają znaczenie. Nigdy nie było żadnych wątpliwości, czy białe życia mają znaczenie”.
Ja powiedział, że w ciągu kilku dni dyskutowali, czy podjęli właściwą decyzję dotyczącą marki.
Ale w kraju takim jak Stany Zjednoczone, „gdzie uczucia nie-czarnych są traktowane priorytetowo”, Ga powiedział, że czują się odpowiedzialni za zminimalizowanie możliwości powstania świata, w którym nienawistne i krzywdzące wypowiedzi, takie jak „białe życie ma znaczenie”, byłyby ważne. normalizować.
„Naprawdę walczymy, wiesz, ze skutkami niewolnictwa w tym kraju” – powiedział. – Przychodzi mi na myśl flaga Konfederacji. Musimy przejść obok ogrodów nazwanych na cześć generałów Konfederacji i zobaczyć posągi tych ludzi.
„Dokładamy wszelkich starań, aby stworzyć rzeczywistość, w której każdy może odpocząć i skupić się, w tym czarni”.
Chociaż są właścicielami znaku towarowego tego wyrażenia, Ja powiedział: „W tej chwili, opierając się na wszystkim, co wiemy, że jest prawdą, nie mamy zamiaru umieszczać tej koszuli w żadnych sklepach, aby ludzie mogli ją kupić”.
Nie oczekuje, że ktoś przyjdzie do niego z „tyle pieniędzy, żeby je zabrać” [away] Uśmiech, który widzieliśmy, odrobina radości, którą widzieliśmy „pochodzi ze społeczności, takich jak społeczności czarne, brązowe i żydowskie.
„Czasami opozycja wygląda w określony sposób”, powiedział. „Czasami wyglądają tak jak my, a to może być trochę bardziej bolesne”. „Ale czasami bohaterowie wyglądają jak my”.
„To sprawia, że czujemy się dobrze, gdy widzimy, jak nasi ludzie czują się dobrze”.
Wyprodukowane przez Howarda Goldenthala.
„Gracz. Introwertyk. Rozwiązujący problemy. Twórca. Myśliciel. Przez całe życie ewangelista żywności. Orędownik alkoholu.”